2 Ekim 2017 Pazartesi

kintsugi'ye yine rastladim bugun..

kahve molasında ..
insta gezerken..
maddi manevi kıymeti olan porselenin tamiri..
güzel fikir tabii..
görünmeyen tamir olmaz.. en azindan sesi artık bütünlük taşımaz..
sahi çatlak vazo diye bir öykü okumuştum yıllar önce.. bak unutmuşum..bu ses meselesini o zaman daha çocukken ögrenmiştim..
neyse.. o yüzden japonlar gözümüze soka.. altına bulaya tamir ediyorlarmış ..
komşulari çinliler ise böyle düşünmüyor.. onlar çatlak kırık objelerin bereket ve huzur kaçırıcı olduğunu düşünüyor..

bu konu hakkında benim fikrim değişmiyor.. daha güzel görunebilirsin.. ama bu birilerinin seni kırdığı gerçeğini değiştirmez..

yine de fikir fikiri taşır.. ilham ilhamı açar.. tamir yama.. yavaş dikiş ve rebeka ...
bu önüne düşen kintsuki sayesinde altınla yamamak kavramını keşfettim..
ha bir de ordan oraya fikir uçuştu kolaj geldi....
dolap diplerinde kıyamadığım evrak-ı metrukelerim var..
onlara gün yüzü göstereyim.. hem elim çalışır..
hem gözüm eğlenir dedim..
ben bu fikri çok sevdim....dolap diplerinde atmaya kullanmaya kıyamadığım çul çaputum var.. onları birlestireyim..
hem elim çalışır hem gözüm eğlenir dedim ve iki fikirle çıktım yola..

pese ..
siz bana bakmayın.. bu kintsugi uygulamasi zor emekli iş..
hem yapışkanı toksik hem bekleme süresi haftalar aylar..
haa karışımlı epoksilere altın sim katıp yapanlar var tabii ama onlar sayılmaz..
değerli şeyi kırdın..
tamir edesin var..
onu da 2 dakikada kuruyup emeği de yoksayan yöntemle ne demeye tamir ediyorsun..
işin felsefesine ters..
at gitsin..
ucuzlatma.. ne kendini.. ne yaşamı.. ne emeği...
pese iki..
devam ederim ara ara...

pese üç.. şu epoksi meselesi de o kadar kolay değilmiş.. çok altın katarsan fazla esnek.. çok epoksi katarsan fazla kırılgan oluyormuş ..
bunu da.. yeterince tamir olmadan ise koşulmak.. kırıcı ortamlara geri donmek.. ya da sertleşip mutsuz zımpara modeli insan olmak şeklinde aforizmalaştırmışlar da..
ben katılmıyorum..
altın katıyosun .. degerli sayıyorsun kendi yaranı..
e kiran başkası.. neyin aforizmasi..
hele rumî.. ve çatlaktan ısık girer lafı hiç olmuyor..
e çatlağı tıkıyorsun yani.. ışığı engelliyorsun..
o zaman.. niye rumî yoruyorsun.. zaten dedim ya baştan yanlış..
kıran kırmış.. tamir edecek olan da.. o.....



posted from Bloggeroid


posted from Bloggeroid

Hiç yorum yok :

Follow my blog with Bloglovin