7 Ocak 2017 Cumartesi

Kar ve elhan-ı şita demeyeceğim .. sis şiiri...ve atalet evde pineklerken..

Sabah erkenden kalktim..
Beni neyin beklediğini bilmeme rağmen..
Kar.. beklenen.. son 30 yilin en soguk havasi..
Gelmis..

Kapının dışında bir basamak olmali..
Yok olmuş..
Her yıl farklı bir duygu durum oluyor ..
Kar ile aramda.. 
Değişmeyen tek şey.. elhan-ı şita şiiriydi.. 
Bu yıl içimde sis şiiri ile yaşıyorum..
Kar bile değiştiremedi..

Hastane ile bir telefon trafiği..
Sonunda gidemeyeceğim ve onların da beni aldıramayacağı anlaşıldı..
Evdeyim..

Evde ekmek kalmamış..
Neyse ki un var..
Ekmek makinesini çalıştırdım..Her gün işimi geri istiyorum diye direnen 13 den fazla olduğunu bildiğim.. ama son olarak kaç olduğunu bilemediğim defa göz altına alinan barış istemekten suçlu akademisyen nuriye gülmen ve bir çok hoca.. işten atılmış..
Hep riyânın çirkefi; hasedin, kârgüdmenin çirkeflikleri;  
Yalnız işte bu... Ve sanki hep bunlarla yükselinecek

Çekirdek uyanınca kokusuna sevinsin dedim..
Filtre kahve yaptım..
Atilla taş kart yazmış..
Biz siz dışardakiler için endişeleniyoruz diye..
İnsanların kimlikleri kriz zamanlarinda ortaya çıkıyor.. geçmişin yeteneksiz şarkıcısı..
Nasıl farklı bir yönünü çıkardı ortaya..
Milyonla barındırdığın insan kılıklarından  
Parlak ve temiz alınlı kaç adam çıkar? "
Kahve koydum kendime.. süt kalmamış.. fındık sütü kattım..
Sağlık bakanlığı kronik hastalıklar ve iyileşmeyen hastaların paralarını..
Artık ödemeyecekmiş..
Zerrelerinde hep riyakârlığın pislikleri dalgalanır,  
İçerinde temiz bir zerre aslâ bulamazsın

Siyah ve kırmızı fasulye ıslattım..
Acılı fasulye yemeği yapacağım..
Geceden ıslatın diyorlar da..
Ben şimdi ıslatıp akşam pisirsem ne olur ki..
Bize hep gece..fasulyeye farkeder mi..
Ey mîdelerin zorlaması zehirinden ötürü her aşâlığı yiyip yutan köhne ağızlar

Ekmek içi ıslattım biraz açıkta kalıp bayatlamış badem çektim.. 
Kuşlara koyacağım..
Kapının dışına kedilere mama koydum..
Ey tabi’atin gürlükleri ve nimetleriyle dolu bir hayata sâhip iken, aç, işsiz ve verimsiz kalıp her nâmeti, bütün gürlükleri, hep kurtuluş sebeplerini gökten dilenen tevekkül zilleti ki.. sahtadir

Kadiköy'de kartopu oynarken öldürülen nuh köklü'yü animsadım..
Ey bir adamı korumak ve hürriyete kavuşturmak için
yalnız teneffüs hakkı veren kanun masalı

Bu karda bile.. galatasaray'a giden ve..
Çocuklarını soran cumartesi annelerinden..
22 yıl önce kaybettiği oğlunu arayan ve....
Basın bildirisini okuyan anne gözaltına alınmış..
Ey silahlı korku ki, öksüz ve dulların ağzındaki her tâlih şikayeti yapageldiğin yıkımlardan ötürüdür

Dün suruçta patlayan bomba ile katledilen polen'in ve berkin'in dogum gunleriymiş..
Ey hicran üzgünü ana, ey küskün karı-koca; ey kimsesiz; âvâre çocuklar... 
Hele sizler, hele sizler... 

Kamuya ait bazı taşınmazlar ensârvakfına devredilmiş..
Ey ancak masalların tanıdığı bir hâtıra: Nâmus;  
ey adamı ikbâl kıblesine götüren yol: Ayak öpme yolu. 

Dün akşam bazı oy yolsuzlukları yüzünden..
Meclis tatil edilmis.. öyle yazdı bir milletvekili..
Twitter'dan..
Ey bir adamı korumak ve hürriyete kavuşturmak için yalnız teneffüs hakkı veren kanun masalı

Katledilen gazeteci Metin Göktepe'nin ölüm yıldönümüymüş..
Anması varmış..
Ey tutulmıyan vaitler, ey sonsuz muhakkak yalan, ey mahkemelerden biteviye kovulan “hak”!

Savcı ve hakimlerin 70 puanlik baraji kaldirilmis..
Ey basık tavanlı medreseler, mahkemecikler;  
ey servilerin kara gölgelerinde birer yer edinen nice bin sabırlı dilenci gürûhu; 

Işıdterörörgütünün ülkemizdeki başkanı olduğu söylenen kişi ..
Ve diğerleri serbest bırakılmış..
Ahmet Şık için beş yıl ceza istenmiş..
Ey kılıç ve kalem, ey iki siyasî mahkûm; ey fazilet ve nezâketin payı, 
ey çoktan unutulan bu çehre
Camdan bakıyor ve hala aralıksız yağdığını görüyorum..
Örtün, evet, ey felâket sahnesi... Örtün artık ey şehir;  
Örtün, ve sonsuz uyu, ey dünyanın koca kahpesi
beni sorarsanız..
Instagrama bakıyor ve evle elisiyle keyifle kahveyle ciceklerle kediyle..uğraşma hevesine düsüyor..
Twittera bakıp bu yazıyı döşeniyorum..
Gülten Akin'dan gelsin cevap.. 
"Kış işte"

Pese... tevfik fikret.. sis şiiri.. türkçeleştirilmiş halidir alıntıladıklarım..


2 yorum :

fatma güler dedi ki...

yüreğimde bir bıçak kanırttı da kanırttı okurken.Evet ''kış işte''

Adsız dedi ki...

Offff ataletim hekimsin ya aylardır zonklayan bağrımdaki yaraya bir neşter attın sanki.
Ama iyileşmek ne mümkün aktıkça akıyor memletimde irin

Follow my blog with Bloglovin