2 Aralık 2016 Cuma

Bazenler.. zor olsa da'lar.. puhu kuşları hakkında

Derler ya..
Sen plan yap ki kibele eğlensin..
Her gün bloğa not düşmek.. her gün ufak bir düzeni toplamak..
Bunun bile lüks oldugu zamanlar oluşabilir.. hatta oluşur illâ ki..

Yalana yalana kıvanç izledik dün..
Çekirdekle beraber..
Yalanımız yok.. kıvanç girsin bi köşeden çıksın diğerinden yetiyor bize..
Dizinin konusu geleneksel..
Sadece ana kadın karakterin neden odasına çekildiğinde yapacak işi yok..
Kukumav gibi..
Düşünmekten başka.. 
Onu eleştirdik.. 
bi de yatağının kenarına oturuyor düşünmek için..
Hiç sevmem dedim..
Niye dedi..
Acaip konforsuzdur.. o kenar çöker.. popon kayıp yere düşüverecekmişsin gibi olur..
Bi de sırt dayama yeri yok..
Kaygan zeminde düşunmeler bana göre değil..
İlle oturacaksam düşünmelik..
İki adım fazla atar gidip koltukta otururum..

Ben depresyondaysam çökerim kenara.. dedi..
Bir de anlık otururum bazen..

Başka eleştirimiz yok..
Düşündü de düşundu hatun..
En son yatakta yine düşünüyordu..
Ama güzel bisey giymiş dedim..
Evet dedi.. 
Askısında ince bi desen vardı.. önünde ince bi dantel..
Açsaydi da tam göreydik.. olmadı..

Sonra yekta kopan'ın kitabını alıp yattım..
Sakın gitme diyor ya .. ilk birkaç sayfayı mutfakta ..
Döktüğüm bir koca bardak portakal suyunu sildikten..
Kırdığım bardağın camlarını topladıktan sonra.. 
Okumaya başladım..
Yıllarca okul servisi beklediğim..
Son zamanlarda eve gelecek olan çocuksu gecenin geç saatlerinde beklediğim mutfak benim için..
Bayağı okuma yazma kahve sigara whatsup sohbeti..
Telefon sohbeti merkezi haline geldi..
Yapacak bir işim varsa doğru mutfağa yollanıyorum..
İş dediğimde kastettiğim yemek pişirmek degil..

Yatak örtüsünü açana kadar.. elektrik kesildi.. 
El yordamıyla diş .. saç fırçalama.. geceliklenme ve yatma..
Geldi elektrik.. ama uyku da geldi..

Sabaha karşı uyanıyorum bu ara..
Sonra dalamıyorum bir süre..
Dalınca da saati kaçırıyorum..
Koş koş işe yetiş..

İşte bugün..
Gençler bilmez.. cıva gibi derdik biz eskiden..
Herkes öyleydi..
Bir hasta enfeksiyonu tedavi edilmiş gelirken diğeri ayni araçla gönderildi..
Ben kime ne yapılmayacak diye sorumluya söyleyene kadar az kalsın yapılmaya götürülüyordu o iş veya kişi..
Bir ara bunaldım bayağı..
Eş zamanlı vermem gereken komut ve açıklamaların hepsi eşit ağırlıklıydı..

Böyle zamanlarda herkesi olduğu şekilde dondurmak istiyorum..
Sonra sırayla her birinin omzuna dokunup uyandırıp..neyi nasıl yapacağını söyleyip..
Gidip diğerinin omzuna dokunup uyandırmak..
Belki herkes donukken huzurla bir kahve içerim.. kimbilir..

Siz farkında değilsiniz ama bazı ilaçlar piyasadan kaybolmaya başladı..
Hammaddesi ithal bazı ilaçlar yükselen dövizden zarar gördü..
İlacin etiket fiyati değişmedi ama maliyeti arttı..
Vahşi kapitalizm size acır da zararına ilaç üretir mi sizce..
Doksanlarda surşarj yöntemi vardi her eczacının elinde kaşe sabah akşam depo fiyatı takip edip ilaç fiyatı düzenlerdi..
Depo bugün sabah sattığı fiyatı akşama arttırır..
E eczacı naapsın..
Bugün aldığı üç ilacı satınca yarın üç ilaç alamıyor depodan..

O günler gelecek mi yine..
Soba üstü kestane kadar eğlendirir mi nostaljimizi..

Bugün yapmayı planladığım hiç bir şeyi yapamadım..
Ama aklımda bile olmayanlarla uğraştım gün boyu..

Dün ekşi maya başlatacaktım o da yalan oldu..
Kepekli unum yokmuş ki..

Siz de un ve kepekli un.. bir kavanoz ve tahta kaşık hazır edin..
Bir ekşi maya kabilesi yaratalım..
Evde can üretmek iyi gelir belki hepimize...

Çekirdek bana uzuun bir iş listesi verip hafta sonu tatiline gitti..

Akşam için bir kanapede konuşlanma ümidim var.. en enerji harcatmayanından..

Şimdilik böyle......

1 yorum :

Unknown dedi ki...

Bi begen butonu olaydı okudugumuz anlasılsin...Sevgiler..

Follow my blog with Bloglovin