25 Şubat 2016 Perşembe

simone.. canıtın.. cemre.. julia.. mona lisa.. madonna.. e daha ne olur bir blogda..



süreyya da ne güzel kadındı..
ben adını bildiğimde şah ile yıllardır hiç ilgisi kalmamış olmasına rağmen.. 
hala onunla anılırdı adı..
ve tüm kadınlar..
ne güzel kadındı ama..
süreyya bile mutlu olamadı derlerdi..
içlerini çekip etraflarında olan olmayan çocuklarını düşünerek..

kadın öleli kaç yıllar oldu..
miras davası yeni bitmiş.. 
de ordan düştü aklıma..
çocuğu olmuyor diye kocası tarafından  boşanan kadın..
bitmeyen davalar..
tükenmeyen acılar..

sekiz marta yaklaşırken filmler.. 
diyorum ya simone'cuğum.. 
bugün de bu bağlamda benim için enn güzellerden..
mona lisa gülümsemesi filmini öneriyorum..
hatta ordan bir replik alıyorum derhal..

hakkında bir yazı çıkmıştır.. okul dergisinde miydi..
en güvenip beğendiği kız öğrenci yazmıştır..
sınıfa girip sert bir ses tonuyla..
slayd.. der juliacığım..
reklam afişi görünür..
fizik bilgilerinizi burda kullanın der..
ütü tahtası reklamındaki kompozisyonu gösterip..
mutlu aile sofrasını gösterip.. matematik bilginizi bunda kullanın..
sütyen reklamını gösterip..
sizler ülkenin en zeki kadınlarısınız..
duraklar..
 neydi yazıda kullandığınız kalıp..
eline yazıyı alır okur..

' sürdürmek için dünyaya geldiğimiz roller..
sürdürmek için dünyaya geldiğimiz.. roller..'
durur tek tek bakar ve..
'ders bitti' der..

izleyin .. izlettirin..
nefis bir filmdir..

dünyaya geldiğim bir kalıp rolüm var mıydı ki benim bilmem..
yani öğrenmemeyi seçtim..
onbeşliktim anneme..
'sen benim için böyle bir kalıp düşünüyorsun'
 / işaret parmaklarımla bir kare çizip havaya/
ama ben ona yerleşemiyorum.. 
daralıyorum.. belki ben böyle olacağım.. 
/işaret parmaklarımla bir yamuk çizerek../
biraz bekle bakalım ben nasıl bişey oluyorum gör..
neden eminsin iyi birşey alamayacağımdan..
beğenmezsen konuşalım.. '
dediğimde..

hayretle bakan yüzünü anımsıyorum..
köşe yastığı konforundaki kızının sıyırmasını izlemişti..
ha o beni kalıplamaktan vaz filan geçmedi..
ben de direnmekten..
sonuçta haklıymışım..
yamuğun biri oldum..
o yüzden ..
kimseye de kalıp biçmedim..
simone'um da biçmedi..
hatta canıtın o kalıbı kırdı geçti..

canıtının bir devam kitabı vardır..
yaşlı canıtın çevresinde hevesli ergen martılar..
sen şöyle uçmuşsun böyle gitmişsin derken ..
o sahnede onun bir yalnızlık duygusu ve mutsuzluğu vardır..
içler acısı..

çıtayı fazla da yükseltmemek lazım canıtın di mi..
yani her olağan martıdan uzağa uç da kartal gibi uçup onlara yoldaşlık edince noluyor..
yalnız kalıyorsun işte..
nerde tebrikler alkışlar..
yok..
çünkü kalıbı fazla dağıttın ya annem sen..
ya da belki geri dönmekte geç kaldın..
kartalsı uçuşunla gelip bir uçma okulu açaydın mesela..
artaydı sayısı cesurların uçma modu yüksek olanların..
daha bile iyi olurdu..
diyorum ki..
canıtını da fazla büyütmemek gerek..
çok sevmeme rağmen hem de..
uçacağın yönü bilmiyosan en yüksekten ve en hızlı uçmanın yararı yok..
derken geliyor simone görünüşlü çekirdek..
neden..
diyor..
ya o mutluysa tek uçmaktan..
ya yaşlandığımda yalnız kalmıyim diye düşünmüyorsa..
ya yaşlanıp yaşamayı bile önemsemiyorsa..
nedir bu senin tanımlamaların kısıtlamaların..
fısss..
iniyorum ben felsefe süpürgemden yere..
çünkü haklı tabi..
hele kalıp biçmek olmamalı diyenden böyle şeyler..
çok ayıp..
çok..
nedamet getirelim bu konudan hızla..

sabahattin ali bugün doğmuş..
kürk man... ayh sosyal medyada sandım kendimi..
blogdayım.. buduardayım..
 benim için kuyucaklı yusuftur kendisi..
hüzündür kendisi.. 
dalgadır isyandır sevgidir kendisi..
millet 'madonna öksüz kaldı' ...

da..
öksüz kızı duyduk mu peki..
hani yetimhanede büyüyen..
okuyup memur olan ve ..
22 yaşında evinde boğazı kesik olarak bulunan kızkardeşi..

bir de çarşaf hikayesi var..
incecik yazıp..
gönül teli titreten yazarın bile.. 
eril dili değiştirmek lazım dediğimizde kızdığı..
eril dil ve davranış bu  işte.. bu..

simone bugün keyifsiz..
o yüzden akmıyor sohbet..
daha doğrusu akacak ne var..
zamanın en liberal ehlikeyif üniversitesini delirttiler.. 
kurcalaya kurcalaya..
ay patlatacaklar sağını solunu diye endişeliyim..
inanamıyorum kendime..
çok mu yaşadık ne..

çekirdek hanım yoldan gelecek.. 
yazmış aile grubuna.. 
kapıyı sabah dörtte bana kim açacak diye..
o  mesajı görmeden ben de.. 
birisinin telefon numarasını sormuşum .. sms ile çb'ye..
o da cevabı aile grubuna atıvermiş..
çekirdek diyor - kapıyı kim açacak.. 
altında  babasından cvp..
  -ismabıdbıdı kartvizit
..

işte hayat bazen bu dialog kadar anlamsız olabiliyor..
hem de..
sürdürmek için dünyaya geldiğin tün rolleri sürdürürken..
hatta kendi özgür iradenle seçtiğin rolleri sürdürürken..
yine de..
trafik diğer günlerden daha açık diye..
tomurcuklar açtı diye..
cemre düştü diye..
sevinebilcek kadar saf ve iyi kalabiliyoruz..

sevgili geçmiş..
verdiğin derslere teşekkürler.. sevgili gelecek hazırım..
diyebiliyoruz..
diyelim hatta bugün..
dilek kızımızı..
cansel kızımızı..
fatmanur kızımızı..
kızkardeşlerimizi düşünelim şöyle bir..

yıkılan enkazın altındayız nasılsa yok düşünecek daha iyi birşeyimiz..
hem üstün zekalı demenin bile bir bedeli olan ülkemizde..
kızkardeşlerim söz verdiğim için yazıyorum..
bana şu köşede şaçmalama şansı veren herkesi öpüyorum..



2 yorum :

Adsız dedi ki...

saçmala valla
sen saçmalayınca
yamuk yapınca ,
unutuyor muyuz olanları sanki ..
birazcık nefes alıyoruz sadece
dilara

ATALET dedi ki...

saçmalayalım gerçekten.. yoksa ezileceğiz dünya ağrısında...

Follow my blog with Bloglovin