6 Şubat 2016 Cumartesi

anarcho simone.. gelecek kadın madame.. trendler de böyle söylüyor.. ben de..

simone büyük kadın..
ama o bile olsa yazamadığım üç günde yazamazdı..
yoğun ve uzun günler ..
geceye dolanan günler..

ama aslolan bloğu düşünmeden bir gün bile geçirmedim..
çok şey birikti..
toplumsal ve kişisel..

kibar bi hatunum ben..
insan incitmemeye özen gösteren.. 
o yüzden de kadınların kadın oldukları için incitilmelerine karşıyım..
sen kızsın sen kadınsız cümlelerinin cam ve can kırıkları nedeniyle..
bana karşı hiç kullanılmamış olsalar bile..
feminist oldum..
sonra baktım kibar feminist olmuyor..
bu bakışım malesef yeni gençlerin her ilişkiyi kırıp döküp..
gerekirse yeniden yaptıklarını izlerken oluştu..
geç oldu yani..
yeniden ayağa dikilmiyorsa senin değildir kavramını gözleyip ..
hoşuma da gidince..
anarko feminist oldum..

aslında çok atarım var çevreye verilmiş..
elimde bayrak olmadan..
kadınlar için normal kabul edilen sınırları hep kibarca zorladım geçtim..
ama artık adımı biliyorum..
anarkofeministim ben artık..
bize dayatılan eril eski sistemi düzeltmeyelim..
yıkıp gönlümüze göre yeniden yapalım..

bugün de çevrenin zarar görmemesi ile ilgili bir haberi okurken benzer bir terim gördüm..
anarko-çevrecilik..
gerilla-gardening terimine aşina olduğumdan bunu da aldım kabullendim..
gelecek kadın bu benim mottom..

iki günlük özet olacaksa..
schroedingerin bodrumundan söz etmeden olmaz..
üstelik hele bir de ikinci bodrum vakası yaşanırken..
sağlık acil yardımında bir çığır açıldı..
akut.. göçük altında kalanlara 1999da..
sesimi duyan var mı diye sesleniyordu..
biz ilk kez duymuştuk..
büyük sessizlik içinde bekliyorduk..
onlar orada biz ekran başında..
sesimi duyan var mıııı...
bazen minicik bir tıkırtı geliyordu.. birisi yanındaki su borusuna vuruyordu..
canlar kurtarılıyordu..
bugün 2000lerin seslenişi duydu türkiye..
ambülansından megafonla seslenen kadının sesinden..
yararlılar.. bulunduğunuz enkazın altından çıkın gelin.. 
güvenli bir şekilde geleceksiniz..
sonra bir tarraka..
biz insanlığımızı göçükler altında kaybettik..

kadınlar türkiyenin dört bir yanından bindiler ve cizreye gittiler..
otobüsleri yollarda durduruldu arandılar.. gbtlendiler.. ama..
gittiler..
zılgıtlarla kucaklaştılar..
orada bekleyen kızkardeşlerle..
kadınlar.. çok yol aldılar..
kadınlar cizrede gönüllü kadın gazetecilere..
biz hendeği yalnız devlete karşı değil..
babalarımıza abilerimize karşı da kazıyoruz..
bizim üzerimizde hayatımızda söz hakları yok bunu bilsinler istiyoruz..
bunu böyle yaz dediler..

ekvadorda kadınlar.. 
susmadılar işte..
üç beş.. ama biraraya geldiler ve ses verdiler.. buradaki kızkardeşlerine..

kadınlardan korkulacak artık..

nazan öncelin doğum günüymüş bugün..
kendisi doksanlarda ergen olan bugünün kadınlarının üzerinde..
şarkı sözleriyle etkili olmuş..
ece temelkuran seray şahiner gonca vuslateri..
elif key.. ceylan ertem..sinem dönmez.. 
birer mektup yazmışlar..
ve ergenlikleri boyunca onları nasıl etkilediğini yazmışlar..
okudum da anımsadım..
nazan öncel..
evli çocuklu beni de..
ben sokak kızıyım diye inceden duygulandıran kadın çünkü..
her şarkısını çok severim dinlerim..

içimde atar..
doksanlar aslında..
oynanmış algımızla..
bugün pişmanlık duyduğumuz bilmediklerimizle..
hepimizin bireyselliğini ön plana koyabildiği tek yıllar..
her ne kadar..
gece yarısı yollarında seksenlerde bir başıma yürüdüysem de..
çok yalnızdım..
nazan sayesinde arttı yol.. daşlarım..
sezen gerçi gi.. me dur ne olursun dedi ama..
esas doksanlarda dedi..
dört günlük bir şey işte..
ve ancak ikibinlerde diyebildi..
konuşmayalım görüşmeyelim diye..
oysa nazan dedi..
hepsini dedi..

mektup yazan kadınların tümü şu anda kişiliğini..
seçim ve yaklaşımlarını.. söylem ve eylemlerini çok takdir ettiklerimden..
ortak paydamız nazan öncelmiş..
sevindim..
benim bir ses bulduğum..
onlarda bir iz bulmuş.. 

beş benzemez mi dediniz yazıma..
yanıldınız..
gizli özneler hiç değişmiyor ki..
jin jiyan azadî..
kadın yaşam özgürlük..

pese:
zılgıt..
aslında annemin konuşmasında..
zılgıtı yemek diye bir ifade vardı..
azarlanmak anlamında kullanılırdı..
tehditkârdı..
yersin şimdi zılgıtı derdi mesela..

oysa nasıl da hoşgeldin dünyama demekmiş..
nasılda kızkardeşçeymiş..
üzüldüm şimdi saime hanımın bunu öğrenememesine..
tanıdığım en sağlam kadın hakları insan hakları savunucusu olup da..
asla feminizmi kabul etmeyene..




Hiç yorum yok :

Follow my blog with Bloglovin