15 Şubat 2015 Pazar

dün yürüyüşe gittim.. canıtınsız..

ben dün özgecan için.. kadına şiddete dur demek için toplanan kadınların yanına gittim koştur koştur..
işteydim..
bi işim var hemen gelicem.. cep telefonum yanımda dedim..
yakınlıktan faydalandım..
gittim..
bir işe yarayacağını düşündüğüm için değil..
benim gibi düşünenlerle bir arada olup kendime iyi gelsin diye değil..
nedenini tam bilmeden..
orda olmazsam bişeylere ihanet edecekmişim gibi hissedip..
eve deve sığamadığım için gittim..
taksime indiğim de koştur koştur fransız konsolosluğuna ilerlerken..
polisleri gordüm..
serbest rahat takılıyorlardı meydanda..
geldim konsolosluğa yürüyüs başlamış..
yanımdan yürüyen üc genç kadın flamaları görüp..
ıslıkları duyunca..
aaaaa dediler hayal kırıklığı tonunda..
ara sokaktan mı geçsek dedi birisi..
hızla geçtim yanlarından..korteje yetiştım.. caddenin sağ yanını işgal ediyorduk..
soldan gelip geçenler.. bakıyordu..
yabancılar.. yerliler.. ve gün dolayısıyla çiftler..
olagan kalabalık..
bazıları koştur koştur..
korteje ekleniyordu..
sloganlara ortasından katılarak..
artı bir olmak istemiştim.. oldum..
artı bir olmak isteyen birçok erkek vardı..
bazıları eşiyle ve kızıyla gelmişti..
bazıları kız arkadaşıyla.. bazıları erkek erkeğe..

galatasaraya kadar ilerledi kortej..
oraya bu toplanmaya katılmak icin gelmiş olanlar dışında pek kimse ilgilenmiyordu konuyla..

konuşmalar yapılırken bir telefon geldi.. işten..
geri dönmeye.. kortejle ters yönde yürümeye başladım..
aynı zaman diliminde..
bir grup insan..
onebillionrising eylemine..
bir grup insan..
vapur ve sokak şarkıcılarımızı istiyoruz eylemine katılıyor..
diğerlri hepsinden habersiz işine bakıyordu..
gerivdönerken..
kortejin en arkasından on onbeş metre geride konuşanmış polislerin yanından geçtim..
iki bacakları iki yana alabildiğine açık..
ellerini arkada kavuşturmuş..
bedenlerinin üst kısmını iyice geriye yatırmış..
kasık bölgelerini öne doğru vermişlerdi..
eril saldırgan duruş..
hepinizi... beden dili..
yüzlerinde benzer bir umursamazlık ve can sıkıntısı hatta bezginlik ifadesi ..
döndüğümde bir tamamlanmışlık .. veya bir işe yaramışlık hissetmedim..

akşam çekirdek dışarı çıkacaktı..
hiç bir fazladan tavsiyede nasihatte bulunmamayı başardım..
her zamankinden fazla mızıklamamayı başardım..
saie hanımı andım..
beni bekerken nasıl endişelendiğini..
ve benim bu nedenle ona hiç ödün vermediğimi..
anarşi sürerken..
sokaklar erkeklerin ve ailelerinken.. benim tek başıma
dışarda olduğum saatler süresince beklediği zamanları düşündüm..

sabah..
babası kendine dikkat etmesi için konuşurken patladım..
bunun heryerde bir risk olduğunu ama tecavuzden kurtulmak icin kadına sadece belli saatlerde sokakta olursa belli şekilde giyinir ve davranırsa buun başına gelmeyecehine inanmanin buvtopraklara has bisey olduğunu söyleyerek bağırındım..
buvtuhaf.. sanki çocuğunun risk almasını istiyormuşsun gibi oluyor.. kendi içinde bir çelişki..
sonra çekirdek soğukkanlı
babasına..
'o zaman beni gömer ve ağlarsınız.. ama bu nedenle hayatımı kısıtlamayacağım' dedi..
babası sana biber spreyi alayım mı dedi..
istiyorum ama ya yanlıslıkla kendime sıkarsam dedi..
ben özgecan kullanmış yavrucak dedim..
kızımızın karşısına iyiler çıksın diye umalım dedim..
çekirdek..
yapmayın abi şöyle dedi.. geriyosunuz insanı..

sonra o antrenmana gitti..
teslim olmadık..
etrafımızı saran dalgaya..

dostlardan ..
pazartesi siyah giyiyoruz yazıları geldi..
onlara cevap yazdım..
kendi kendine gelin guvey olmanın bir faydası olmadığını..
daha uzun soluklu bir farkındalık gerektiğini..
bunun her kadına düşen görev olduğunu..
yazdım..
zeynep oral'ın kitabından.. sayılardan söz ettim..

"kadınlar dünyada yapılan işlerin üçte ikisinden sorumlu..oysa gelirin yüzde onunu kazanıyorlar.. ve emlakların yüzde birine sahipler.."

feminizm gerçeklerin bilinmesidir.. erkek düşmanlığı değil.. gerçekleri bilmeden..
sonuç veya çözüme ulaşamazsın..
duygularım .. mız.. kimsenin umurunda degil..
rakamlar ve gerçekler farklı..

onlar.. dilek istek niyet şart belirtmiyor.. dümdüz duruyor..
insansoyunun yetersizliklerini ifşa ediyor..

pembe otobüsün anlamsızlığı kadar.. darağacının gereksızliğini..
şiddet duygusunun faydasızlığını..
kadiköy yürüyüşündecyaşananlar var sonra..
kadina karşı şıddete son demeye gelip..
canımız nasıl isterse öyle katılırız dayatmasına giren erkekler var..
konuya mantıkla yaklaş kızkardeş..
uzun sürecek bir tavır belirle kendine sabırlı ve sakin..
ama tavizsiz..
kaybettiğin her adım bir başkasının hakkından da kaybediliyor..
sana gelince kara gözlü..
özgecan kuzu.. bebek.. kızkardeş..
nurlarda yatasın..
dilerim.. nurlarda..

posted from Bloggeroid

2 yorum :

hüznün tadı dedi ki...

Ne diyebilirim ki. Evet nurlarda yatsın.

Asortik Krep dedi ki...

Yarında bizim burada var, biz yapıyoruz.. Umarım +1 ler sizin gibi bize katılır...

Follow my blog with Bloglovin