20 Kasım 2014 Perşembe

gözler çocuklar mali ve fransa hakkında

kendimi çok yaşlı ve bilge hissediyorum..
güneşin altında yeni bir şey yok..
batı cephesinde de..
bu beni bezgin veya tatsız yapmıyor..
ama bir heves kaybı yaşattığı kesin..
hala yüksek oktav kahkahalarım..
ama en son ne zaman böyle yatarak gerisi gelsin diye bekledim.. bilmem..
daha çok içime rağmen güler gibiyim..

bugün dünya çocuk hakları günüymüş ..
benim aklıma hemen iki çift göz geldi..
kız çocukların işi pek zor..
büyüyünce de kurtulamıyorlar..

mor çatı gibi oldu klinik..
kocalarıyla savaşıyor kadınlar kendi bedenlerinde..



çocuk hakları günüymüş ya bugün..



kalp kasının bazı lifleri kopar zaman içinde..
kapakları güçlendirenler..
kalp gerçekten kırılabilirmiş diyorlar buna dayanarak..
oysa ezilmiş gibi kalbim göğsümün orta yerinde..



en çok hayretle karışık neşe verecek iyi haber almayı özledim..
kışla-mıdır nedir geliyormuş..
öncesinde güzelce böldük nasılsa..
bir araya gelemez..
yağladık övdük..
soracaklarmış bize .. belli olan cevabı..
kağıt üstünde herşey iyi..
İstanbul'da yaşayıp
denizi görmemiş insanların yaşadığı güzel şehrimin 20 milyonu karar verecek..



çok üzülüyorum..
ümidi kırılacak nicelerinin..
korkuyorum..
öldünüz de ne oldu diyecek diye..
üstelik fıtratımızda yokken..
kilometrelerce ötede gencecik yaşlarında insanlar..

bir kitap okuyor..
diğerini çeviriyorum..
okuduğum fransanın kenar köşe bir köyünde geçiyor..
o bölgeye gelip yerleşen müslümanlar ve yöre halkı..
yok aslında daha çok müslümanın diğerine yaptığı..
önce huzurla sürerken bir kişinin gelmesiyle karışan ortalık..
intihara kalkan ergenler..

çevirdiğim Malide geçiyor..
ve hep günümle ülkemle bağlanıyor aklımda..

çorba ekmek kek greni likor
sıraya bal şarabını ve süt marme|adını aldım..



ama hep içimde gözler..
ülke göz oldu canıtınla yarenliğe çıktı..

beynin arkasındaki görme alanından başlayıp dümdüz öne algı alanına bağlanan koca bir yol bulmuşlar.. yeniden..
Aslında 1912'de bulunmuş da unutulmuş..

benimki çok kalın olsa gerek..

tad yok..
ne kadar baharat eklemeye uğraşsan da ..

posted from Bloggeroid

2 yorum :

Adsız dedi ki...

o gözler,
her şeyi anlatıyor nasılsa.
dilara

"bi" dedi ki...

8(
Kırılmak gibi değil evet, ezilmek gibi kalbe olan.
Öfke mi, nefret mi, üzüntü mü, hırs mı, acıma mı... karışık duygulardayım.
"Öldünüz de ne oldu?" denmesin diye daha mı ölünecek...Ben de korkuyorum.
Çocuklara gelince...
Çocuk hakları ayrı da, keşke çocukluk bari hak olabilse.

Follow my blog with Bloglovin