2 Eylül 2014 Salı

nurdan beşergil ile devere'de .. tesadüfen karşılaştık..
o gömleğinde bir kırmızı kalp işlemesi ile tel sepetin içinde oturuyordu..
sırtında gerilim polisiye yazıyordu..
Memnun oldum karşılaştığımıza dedim..
hızlı ilerledi ilişkimiz..
merakla başladı..
hızla akıl mantık espri gözlem ve ifade güzelliği temelleri üzerine sağlamca oturdu..
kasaya kafeye ondan eve davetimi kırmadı..
yatak odama kadar girdi..

ilk ortak kitabımız bana baktığın gibi bakma ..
Sudoku uzmanı bir kadının polisle iş birliği yaparak Sudoku çözerken ölen insanların katilini bulmaya çalışması konulu bir roman..
kahramanlar şirin .. bizden .. Konu ne kadar tuhaf görünse de..
işin içine büyü bile giriyor ..
hem de mantık sınırlarını Zorlamadan..
kadının gücü..
sevgi bağları..
aile ilişkileri..
çok tipik.. sevimli sıcak..

eğlendim okurken ve merakla peşine düştüm..

önce öykücü..
sonra romancı..

okuduğum 2. romanı Mecburi istikamet bana Ruth Rendell'i anımsattı..
İngiliz polisiyelerinin duayenlerindendir Ruth..
sucu ve Suçlunun bulunmasını değil adım adım insanları suç istemeye götüren psikolojik altyapıyı ve onu destekleyen tesadüfleri anlatır..

Mecburi istikamet'te de Fatih'i Oğuz'u Mete'yi Gamze'yi Sema'yı anneleri babayı .. çocukluk arkadaşlıkları aile dinamikleri..
içinde okuyup duruyoruz ..
bu arada günümüz insan tiplemelerini..
insanlara verilen hakedilmiş edilmemiş değerleri..
her cümlede bir sürpriz ilmek ..
yok iplik alıyor .. başka bir yere bağlıyor aklı..
dursam biraz bunu düşünsem diyor insan..
ama duramıyor hızla seyrediyor diğer ipliğe doğru..
akla çünkü..

ben çok keyif aldım okurken..
bazı saptamaları aforizma bile yaparım.. öyle öz sade ve kısa buldum..

şimdi öykülerini okuyacağım ..
külliyatı edinmezsem rahat edemeyeceğim

posted from Bloggeroid

2 yorum :

lale dedi ki...

Ruth Rendel'in tüm kitaplarının hepsi bizim kitaplıkta daha doğrusu Nazlı'nın kitaplığında var ve bir tanesini bile okumadım :)

Adsız dedi ki...

ruth rendellin tastan hukum isimli kitabina bayilirsin.. okuma yazma bilmeyen bir kadinla ilgili bir kitap..
atalet

Follow my blog with Bloglovin