16 Eylül 2014 Salı

kitaplarla meydan okunursa varım ..2..

bugün'ün sorusu 3 kez veya daha fazla okuduğun kitap!
yok öyle bir kitap dedim..
sözel ve görsel hafızam fazla iyi..
sayfalar fotografik olarak kalıyor..
filmleri de 2-3 kere izleyemem..

sonra leylak dalı'min yazısını okudum..
öyle güzel yazmış ki..
çağrışım yaptı..
tümünü 2-3 kere okumuş olmaya gerek yoksa eğer..

nazım hikmet 'kuva-yi milliye destanı' 'Jocond ile si ya u'
severek tekrar tekrar okuduklarım..

iki de çocuk kitabı..
bir kez kendim ..
birer kez de Çocuklarıma okudum..
noktacık ile Anton..
ve küçük prens ..

küçük prens'e çocuk kitabı demek mümkün değilse de..
her ikisi de her okuduğumda gülümseten hüzünlendiren kitaplar..

bir de martı Jonathan onu da ..
bir kez kendim için bir kez 23'lük okul öncesindeyken okumuştum..

nazım'ı hürmet ve hayranlıkla anarak bitirelim bu yazıyı..

'luvur müzesinde artık canım sıkılıyor.
can sıkıntısından çok çabuk bıkılıyor.
bıktım artık canımın sıkıntısından.
içimdeki bu ruh yıkıntısından
aldı fikrim şu hisseyi:
müzeyi
gezmek iyi
müzelik olmak fena.'


bu da güne not
'1900' isimli filmden alıntılayıp çıktığım cümle filmin kahramanı 1900 'ün New York'a onun sonu görünmeyen sokaklarına binalarına bakarak söylediği..
'piyanoda 88 tuş var ve bunlarla milyonlara müzik yaratabilirim..
ama bana milyonlarca tuş verirsen hiç bir şey yaratamam'..

oysa gemiden inen diğerleri için 'son' var ve belli..
ev'leri otel'leri .. hedefleri..
1900 bunu anlamamıştı..
elinde bir adres vardı ama
açılımı da vardı öncesinde söylediklerinde..
yine de bu cümle 'sky is the limit' in zararlarını gösteriyor..
velev o da bitmiş geçmiş..
'Sky is not the limit.. don't do anything' olmuş artık..

posted from Bloggeroid

Hiç yorum yok :

Follow my blog with Bloglovin