30 Mayıs 2014 Cuma

polisiye havalar yağmur dolu yazarlar ve diğerleri

şu öğleden sonraki güzel hava var ya..
daha doğrusu akşam üzeri..
o bana armağan..
 .
Türkkadın polisiye yazarlarından Esra Türkekul ki büyük bir keyifle okuduğum kapalıçarşı cinayeti'nin yazarı ve Berna isimli capcanlı bir Karakterin yaratıcısıdır..
Piraye Şengel ..
ki Ay çöreği dedektiflik bürosu serisinin yazarı ve Azade isimli neşeli bir karakterin yaratıcısıdır..
Hesna Onbaşı ..
ki Süleyman'ın kuyuları isimli ..istanbulda simgeler ve dinler tarihine dayandırılarak polisiye böyle yazılır..
Dan Brown okusun da istanbula haksızlık etmesin diye yol gösterecek kadar güzel bir kitabın yazarıdır..
bugün Kadiköy'de N. Hikmet KM. de olacaklardı..
konuşulacak anlatılacak ..ben dinleyeceğim..

ancak canıtın şaşkını bana bugünün yağmurlu olacağını hatırlatmadı..
ne şemsiye ne yağmurluk ne hırka..
sabah çıktım işe..
ordan da niyetim kadiköy..

dışarda gün boyu tufan ..
feysiminbukunda yer yer dolu görüntüleri..

derken hava açtı ben gittim döndüm ..
yağmur tekrar başladı .. işte bu insanın mutluluğuna katmer katar..

yazarlar yazma öykülerini..
kitapları ile ilgili fikirlerini anlattılar..

gerçeklikten dem vuruldu..
yabancı yazarlardan söz edildi..
ufacık da olsa yakın zaman eserlerde bir politik dokunuş olmasıyla ilgili konuşuldu..

konuşmaların bitiminde yazarlara kitapları imzalatıldı.. Esra hanımın biz birer çay içeceğiz gelir misiniz demesine
pişkinlikle
bayılırım diye cevap verildi ..
tuzlu çörek gibi yanlarına eklenildi ..
bir noktada durum farkedildi ve
bir sonraki romanda sapık hayran olarak yer alsam teklifi yapıldı ..

robin williamsın bir filminde finalde bir sahne yer alır..
çok çarpıcıdır .. 
tek isteği spagetti içinde yuvarlanmak olan kronik depresyonda obsesif bir kadın hastayı mutlu etmek için..
hastanenin arka bahçesine getirdikleri..
aile boyu şişme yüzme havuzuna spagetti doldururlar
ve hastayı havuza sokarlar.. 
o kadının yüz ifadesi bence mutluluğun ifadesidir ..
o nasıl bir gülümseme..
o gözlerdeki nasıl bir tatmindir ..
işte ben de aynı o gülümseme ve o parlak bakışlarla döndüm eve..
posted from Bloggeroid

Hiç yorum yok :

Follow my blog with Bloglovin