29 Mart 2013 Cuma

factoid.. canıtın.. hüzün.. 21lik çekirdek gelecek geçmiş.. ve diğerleri..

Bu hafta sonu hava sıcak olacakmış.. 
Çekirdek bugün yarışmaya katılıyor.. sabah kapışmadan gönderdim güzel dileklerle.. 
Başım ağrıyor ama.. 
Ankarada bir parka kitap rafı ekliyorlarmış.. 
Ama istanbulda yokmuş daha 
365de iyi gidiyorum..
Hatta “düşük ışıklı” ortamda dandik makinemle fotoğraf çekmeyi bile başardım.. hem de ne şartlar altında.. 
21lik düştü sabah.. bizim eve.. düştü derken geldi.. yani..
sol koluna dövme yaptırmış.. ommla başlayan bişeymiş.. sanskritçeymiş.. son derin konuşmamızda..
rastafaryenizmden konuşuyorduk oysa..
hah oldun yani dedim.. nirvana he??..
hiç öyle birşeyin derdinde değil o ygiler filan dedi..
onlar beklentisizliğe çalışıyor..
beklentin hırsın olmaz ise.. 
o zaman zaten hayal kırıklığın olmaz..
ah mahvoldum öldüm bittim demezsin.. aynen devam edersin yaşamaya..

bu iyi bişey mi bilemedim..
umarsızlıktan farkı ne..
farkındalıksızlıktan..
bilemedim..

.. uyudu biraz.. seve dide kaldırdım dediği saatte.. bir tepki verdi dediğim birşeye. Şu cümleyi kurdum..
“kırk yılda bir gelip üç cümle anlattığında ben değişimlerini anlayamıyorum.. orda burda dinlediklerinden .. yayınladıklarından anlıyorum bişeyler olduğunu ama çıkartım oluyor istemiyorum çıkartım yapmak çünkü çıkartımlarda kendimiz kendi değerlerimiz oluyor.. oysa ben seni bilmek anlamak istiyorum..
Ve durdum sonra .. dünyanın sırrını keşfetmiş gibi hissettim kendimi..

Çıkartımlara kendimizi katıyoruz o nedenle çıkartımlar hatalı oluyor..

Hüzün alabildiğine içimde koşturuyor yine..
Ne çiçeklerin ne geldiğini hissettiren baharın..hüznü azaltmaya etkisi oluyor..

Hüzün.. izlediğim filmde.. dinlediğim müzikte..
Yarışmaya katılan bir arkadaşının telefon jokeri olan 21liğin çalan telefona cevap vermemesinde
hatta sabah bize gelip uyumasında bile gelip çörekleniyor en kocaman en buğulu haliyle..

aslında nedenini biliyorum..
kendi yaşamımda alıp önüme takvimi ve bir adet boş kağıdı..
çizerim ben..
yolumu..
misal bir şey yapmak istiyorum..
ne istiyorsam onu ve ona ulaşmak için gerekenleri..
malzemeler.. tarihler süre.. masraf.. 
emek.. hepsi bir düzende çıkar karşıma..

artık böyle şeyler yapmama gerek yok gerçi..
ama günlük yaşamın basit davranışlarında bile yapıyorum bunu ben..

eskiden daha ciddiydi..
uzmanlık sınavı ilk kayıt .. son kayıt.. çalışılması gerekener.. sınav yeri araştırması kalınacak yer.. kalemi silgisi.. ince ve ayrıntılı bir listedir bu.. ilk ve son tarihleri içerir.. iyidir..
hedefe adım adım yaklaştırır..

çocuks da büyürken.. hem uyguladım. hem de.. öğrensinler diye birlikte yaptım onlarla..
her vesile ile..
ama uygulamıyorlar.
öff kasma deyip duruyorlar..
yaşamı erteliyorlar..
son dakikada folluk peşine giriyorlar..
önce yayıl sonra geril yaşamlarının özeti sanki..
ve ben sorumlu ebeveyn..
karışmıyorum..
ama bir liste var elbet benim içimde de..
ve yanına liste atamadığım her olayda hüzün  basıyor.. "ben öğretemedim" sorumluluğu ..
adım attığım yerden toz kaldırır gibi hüzün kaldırıyor havaya..

tuhafım evet..
ve evet papayı da ben vurmuştum zamanında..

bir anne ile çocuğunun bizim tarzımızın dışında bir iletişimde olduğunu görmek.. 
hemen kaldırıyor ayağa bu suçluluk duygumu..
acaba ben de??.. 

hüzün en çok anneliğimde..
iki çocuk bir de hüzün doğurdum sanki ben....

21lik bazı badireler atlattı kendi çapında.
bir konuştuğumuzda hala düşüktü tonu..
sonra bir aradım..
ses mutlu..
anneyi apdeyt etmen gerek dedim..
mutlanınca ben artık iyiyim demen gerek..
tamam dedi.. mutsuzken seni aramam bi daha..
dun..nolcak..
al sana yine hüzün.. 

Yeni bir şey yapmaktan kaçınma dönemidir bu dönemler benim için..
O yüzden..
Bildiğin durumdayım blog.. okuyor izliyor.. düşünüyor ve ..
Notlar alıyorum sağa sola..
Sağdan soldan çıkan başka notlara hüzünleniyorum bir de..

yeni bir sözcük öğrendim..
factoid.. türkçe karşılığını ben bilmiyorum.. belki faraziye olabilir..

olduğuna inanılan bir olayı olmuş varsayarak ona dayanarak bir tez oluşturmak.. kanıta dayalı olmayan açıklama.. 

diyorlar ki.. cümlelerine.. karşı süper bir cevap kısa öz..
denedim..

"ama çok iyi geliyormuş".. dedi biri.." factoid bunlar.. konuşmama değmez".. dedim..
anlamadı .. o yüzden kesti konuşmayı..

etkili başarılı sözcük.. sevdim..
tavsiye ederim..



 Image Hosted by ImageShack.us

1 yorum :

"bi" dedi ki...

bu kelimeye öyle çok ihtiyacım varmış gibi hissettim ki. anlatamam. sanki sorularıma bi ipucu gibi, nasıl desem.anlatamam işte. ama öyle.

Follow my blog with Bloglovin