23 Ocak 2013 Çarşamba

ve kadınlar ve kadınlar ve canıtınlar ve baader meinhoff oldusu ve diğerleri


bu sabah ..
neydi o  .. baader meinhof olgusuydu evet..
dün başladığım kitapta.. " zahirden bahsediliyordu".. sonra bugün zahir'den bahseden bir yazı okudum (paul coelho'nun zahir'i).. üstüne biri de filmden bahsetti..
şimdi ben bu coelho zahiri ve film zahirini zaten bilirken okuduğum kitapta zahiri analtan sahnede neden ilk defa duymuş gibi oldum.. sanırım.. zahir'in  görünen demek olduğunu bildiğim için.. felsefi ya da mistik anlamını bilemediğimden..

*********** 
otobüste kadın halleri..
yaşlı kadın -parkinsona bağlı demans diyorlar..bazen beni annesi sanıyor.. bazen de hiçbirşeyi yok.. 
orta yaşlı kadın -ya .. pek zor . .
o sırada yanlarına yanaşan.. selamlayan..
zoraki kocaman gülümseyen genç kadına.. dönerek.

orta yaşlı kadın-sen nereye gidiyorsun..??
genç kadın -çünkü ben yürümek istemiyorum..
orta yaşlı kadın- hayır.. nereye gidiyorsun..
genç kadın- ha lipo....(firma adı)
orta yaşlı kadın - annen söyledi çünkü de.. ama spor lazım.. sen gençsin ıdı bıdı..
genç kadın- ama ben yürümek istemiyorum..

********
diğer orta yaşlı kadın yanına yaklaşan yaşlı kadına  yanında yer açarak.. arada dönüp bana gülümseyerek..
- nereye??
diğer yaşlı kadın- tolgayla buluşucam eminönünde.. sen nereye 
diğer orta yaşlı kadın -..... ( işaret parmağı ile başını göstererek..
diğer orta yaşlı kadın- haaa..
az sonra diğer orta yaşlı kadın iner.. 
bir başka orta yaşlı kadın ve genç kızı yaşlı kadının yanına otururlar..
sonra yaşlı kadın ne zaman en arkaya gitmişse.. sesi gelir..
-ordan eminönüne giden otobüs geçiyor mu?
genç bir kadın sesi cevap verir..
-evet geçiyor.. ellibişi numara geçiyor..
yaşlı kadın..
-orda mı durucam karşıya mı geçip binicem..
-orda durun ama durağı bir elli metre ilerde..
yaşlı kadın - karşıya geçicem yani..
genç kadın sesi- ben de orda iniyorum beraber ineriz..

karşımda oturan orta yaşlı kadın ve kızı bakışarak..
-ha .. beraber inelim dedi..
-evet.. duydum..
derler ve emanetlerini devretmenin rahatlığı ile..  hemen orta kapıya seğirtip inerler..

arkamda oturan orta yaşlı..yeni gelene..
-aa başın sağolsun.. tijen bahsetti de geçen gün arayamadım..
-sağolun.. sormayın..
-a. ama şekerim ben demedim mi sana çekiyor kadın diye.. iyi olmuş..
-hayır o değil de.. bak bak bu kadar .. sonra bir kalça yüzünden kaybet.. o ağırıma gidiyor..
sonuç..
1- belediye otobüsü değil.. servis otobüsü mübarek..
2- kadınlar sorgulayıcı.. dayanışmacı.. organize..
*************


Image Hosted by ImageShack.us

2 yorum :

Selgin GB dedi ki...

Hehheehee... Zamanında otobüslerde çok seyahat etmişilkten ötürü pek bir hoş oldu.
Benim annem pek bir sever otobüsü. Hiç arabası olsun, kullansın istemedi.
Ben de ona derim ki, piyangodan para çıkınca sana şoförlü araba değil , şoförlü İETT otobüsü alıcam, duraklarda durur, gözüne kestirdiğini canın sıkılmasın diye muhabbet etmek için alırsın... Nasıl ama?

serpil dedi ki...

Yazı çok hoştu, Selgin sizin yorumunuza da çok güldüm :)

Follow my blog with Bloglovin