7 Ocak 2013 Pazartesi

kitaplar kitaplıklar ayıraçlar köşebentler derkenarlar ve blog haberleri..ve diğerleri..



kitap okumayı beklediğim zamanlar vardı benim..
heves ve heyecanla..
saime hanım ve cemal beyin okumaları..
bana "iyi birşey yapıyorlar kesin ben de bir an önce yapabilmeliyim" duygusu verecek kadar güzel bir alışkanlıktı..
her anne dediğimde ya da baba diye seslediğimde..
elindeki kitabı ters kapatıp .. efendim demeleri.. 
demek her fırsatta okurmuşlar..

kitaplık düzeltmek kitap okumak ..
ciltleri kapakları iç kapakları eski kitap kokusunu yeni  basılmış kitaptaki matbaa mürekkebi kokusunu..
kitaba dair her şeyi nasıl sevdirdi..
bir çeşit hipnotik..
bir çeşit tutku. bağımlılık nerdeyse..

elim değmese gözün değsin diyerek kitabı  nesne olarak da sevip beğenmek..
kitap severin kaçınılmaz durumu..

kitaplıkların fotoğrafı çekildi..
leylak dalım bunları bloğunda yayınladı..
katılımcılar öyle çok oldu ki..
leylak dalım kendi bloğunda yazı ekleyecek yer bulmakta zorlandı..
anladık ki..
kitap sevmek ayrı bir tutku..

ve ayrı bir blog açıldı bugün yayına başladı..
adı kitaplık kurdu  ..
içeriği..
kitapla ilgili herşey..
leylakdalının  açıklama yazısında  yazdığı açıklama şöyle..
ben daha iyi ifade edemeyeceğimden.. buraya alıntıladım..
MERHABA
Yeni yılla kitapseverler için düşündüğümüz blogu hayata geçirdik. Siz kimsiniz diyorsanız iki ortağız: Leylak Dalı ve Atalet. Niyetimiz bu blogu okuyucularla birlikte yürütmek. Ben (Leylak Dalı) yıl içinde okuduğum tüm kitapları okuma sırası ve fotoğrafik bir düzenleme ile burada kısaca paylaşacağım. Atalet de işlerinden fırsat buldukça aynı şeyi gerçekleştirecektir eminim, malum o benim gibi emekli değil:) Sizler de okuduğunuz kitapları güzel bir fotoğrafla ve küçük bir açıklama ile  adresine gönderirseniz seve seve yayınlarız. Ayrıca evinizdeki kitaplıkların fotoğraflarını da yollayabilirsiniz. Haftada bir günü kitaplık fotoğraflarına tahsis edeceğiz. Herhangi bir mekanda gördüğünüz güzel bir kitaplığı ya da ilginç bir pozisyonda kitap okuyan bir kişiyi de fotoğraflayıp yollayabilirsiniz, blogda yer alır. Koşullarımız kendi çektiğiniz fotoğraf olması, çekim kalitesinin kötü olmaması ve açıklamalarınızın çok uzun olmaması şeklinde. Fotoğrafın düzenlemesini (çerçeve, efekt vb) bize bırakırsanız seviniriz.  Haydi kitap kurtları, yüklenin fotoğraf makinenizi ve dalın kitaplarınızın arasına. Biz buradayız ve bekliyoruz...
Not: Bloglarınızda bu duyuruyu paylaşırsanız daha fazla kişiye ulaşma imkanımız olur. Teşekkürler..."
buraya sadece bir ek yapmak istiyorum..
kitaplar sadece okuduklarımız olmayabilir..
yolda belde.. kaldırımda elarabasında sahafta eskicide..
kitaplıkta kitabevinde .. heryerde..  kitap fotoğrafları..
kitaba dair şeyler.. hatta belki yazıya dair şeyler.. daktilolar kalemler defterler.. güzel el yazısı notlar..
kitapla yapılmış dekorlar..
yeter ki bu basılı yazılı güzellikler.. bir çatı altında toplansın..
hadi bakalım..
kitap severler..
okuma düşkünleri..
bekliyoruz..




Image Hosted by ImageShack.us

1 yorum :

lale dedi ki...

çok güzel oldu hemen ilk kitabımı gönderttircem:))

Yolu çok açık olsun blogun keyifli keyifli paylaşımlar olsun...

öptüm çok Ataletim canımın ta içi benim:)

Follow my blog with Bloglovin