31 Ekim 2011 Pazartesi

neyşınıldan kadına şaraba ve farklara dair..


bi program var neyşınal ceografikte..
üç genç adam şarap dünyası.. daha ne olasun..
düzenli değil ama fikir sahibi olacak kadar izledim..

her biri farklı bağlarda..
her biri.. farklı bölümlerinde uzman şarap yapma işinde..

bu sabah çekirdek .. ki artık bayağı ince dal oldu..
okula gittikten sonra..
yakaladığım böümde ilginç bir şey yakaladım..

kadın şarap üreticisi.. diye özel bir ödül veriyorlarmış.. güney afrikada..
güney afrika şarapları konusunda daha seksenlerin sonunda bir fikrim vardı..
o zamanlar fransız ve kaliforniya şaraplarına kafa tutup bütün ödülleri topladığını öğrenmiştim..
meslek hayatı güney afrikada geçmiş olan bir doktor kadından..

yok bu sefer uzatmayacağım..
en iyi kadın şarap üreticisi ödülünü kazanan
ve yaşam boyu en iyi kadın şarap üreticisi ile görüştüler bu üç delikanlı..

ikinciyi görmeye giderlerken çok heyecanlıydılar..
kadının bir söylediği de.. beni heyecanlandırdı..
dedi ki..
benim yaşımda insan kendi geleceğinden söz edemez..
ben seksen yaşındayım..
ama başkaları için gelecek yaratabilir.. gelecekleri için esin verebilirim.. dedi..
ha bir de genç kalmak için iyi şarap içmek gerek dedi..

ödül sahibi kadın siyah bir güney afrikalı ve genç..
o da dedi ki..
ilk zamanlarımdaı ve bir atölye çalışmasına yazılmıştım..
atölyeye geldim ve arkadaşıma gidelim burdan dedim..
içerde sadece beyazlar vardı..
sadece beyazlar ve erkekler..
ve hollanda dili konuşuluyordu..

arkadaşım.. eğer şarap işinde kalacaksan..
içinde yaşayacağın ortam bu dedi..
şimdi kalırsın ya da gidersen şarap dünyasından gidersin..

kalmış..

sonra kadın şarap üreticilerinin şarapları ve kendi ürettikleri şarapları aldılar ve..
bir şarap tadım gününe gittiler..
gözlerini bağlatıp bazı ziyaretçilere..
şarap tattırdılar..
hangisinin kadın hangisinin erkek üreticinin ürünü olduğunu sordular..
insanlar bilemedi..

bir kaç kez tekrarladılar bunu..
bir kaç farklı kadın üreticinin şarabını denediler..
ki bunlardan biri de..
şarabını verirken..
pek bir fark bulacaklarını sanmam..
dedi..
ben farklı olmak için birşey yapmıyorum..
iyi olsun diye yapıyorum..

bir de pinotaj üreticisinden ek..
bir balık sosu..
ızgara palamutun üzerine.. yarı yarıya pinotaj ve zeytinyağı içine de yarım limon.. çalkala ızgara üzerindeki balığa bol bol dök..

denemelik..

ve programın sonu..
bu hafta sonu.. bir çok ön yargımı yendim dedi genç şarap üreticisi program sunucu..
insanların farklarını yaptıklarını değil..
hayatı nasıl çeşitlendirdiklerini anladım..

daha ne denebilir ki..
şarap medeniyettir..
iç bade güzel sevin dışında ve üstündedir..
doğru bakarsan koklarsan tadarsan.. içinde binlerce yıllık bilgelik vardır..


ve belki herkes yaşamını şarap üretme hedeflerine göre yaşamalıdır..
nasıl farklı olurum diye değil..
nasıl iyi olurum diye..

----------
pese.. fotoğrafın bir özelliği..
kadehin ve karafakiden bile küçük karafın.. güney afrikadan gelmiş olması..
saime hanıma o güney afrikada yaşayıp çalışmış olan doktor hanımdan bir armağan..
iki kadeh.. ve iki kadehlik karaf..
kadehin biri kırıldı..
isabet.. ben zaten bir karafı kendi başıma içmeyi severim.. =)..
----------
editbir.. şu ödülü kazanan genç siyah güney afrikalı..
http://articles.cnn.com/2010-03-17/world/south.africa.female.winemaker_1_wine-industry-first-wine-vintner?_s=PM:WORLD
adresinde onunda ilgili bir röportaj var.. önoloji /şarap yapımı ve bilimi/ okuluna girdiğinde.. daha hi. şarap içmemiş biriymiş..

iş hayatındaki altıncı yılında en iyi olmayı başarmış..
başladığında şarap endüstrisindeki ilk siyah kadın üretici olmanın sınav duygusu artık yerini nasıl daha iyi şarap elde edebilirime dönüşmüş..=)..
baskıyda ama daha iyiye ulaşma güdüsü veren bir baskı.. demiş..

tüm baskıların.. iyiye doğru yönlendirecek türde..
tüm farkların.. çeşni katacak şekilde olması ..
kendi geleceğimizle ilgili kaygıları geride bırakmış sonraki nesiller için geleceğin planlanmasında rol alabilmek dileğiyle....
-----------------
edit iki..
kadınların daha fazla tad alma tomurcuğu olduğu ile ilgili şey bir şehir efsanesi imiş...



Image Hosted by ImageShack.us

Hiç yorum yok :

Follow my blog with Bloglovin