30 Aralık 2010 Perşembe

veyeze

Red.. öfke.. depresyon içe kapama.. uyum..

Bunlar insanların ..

Bir kayıp yaşadıklarında.. verdiği tepkiler..

Ölüm ayrılık hırsızlık tecavüz.. dava kaybetme.. uzuv kaybetme..

Red.. öfke.. içe kapanma.. uyum..

Yaşadıklarıma bakış açımın bu sıraya uymadığını fark ettim..

Bende.. red yok..

“tamam işte.. oldu .. ilk tepkim bu..”

Ve sonu “biliyordum” ile biten cümleler gibi..bir yüz ifadesi de içeren bir gülümseme..

alaycı değil.. beklediğine kavuşmuş.. mona lisa gülüşü..

Sanki hep bekliyormuşum gibi..

Öfkeye gelince o çok şiddetli.. ve bir o kadar....

kısa süreli..

Yakıp yıkma ahkam kesme.. ceza isteği..

Kısa.. çok kısa..

İçe kapanma.. depresyon yani..

Onunla savaş halindeyim genelde..

gülüp dalga geçerek..

Belki de.. red aşamasının olmaması gibi.. bir ” her şey olabilir herkes her şeye kadirdir “ ön hazırlık inancı bunu hızla yenme dürtüsünün kaynağı bilmiyorum..

Yapılması.. olması beklenen şey çok da fazla şok yaratamıyor belki..

Ve sonra uyum..

Kabullenme değil..

Uyum..

Zaten elime geçen ve hoşlanmadığım her şeyi alıp yapıştır sök dik boya koku ekle

ters çevir başka işe yarat .. ama ille de elden çıkarma..

İlle de genel yaşam biçimi içinde sırıtmayacak hale getir ve koy yerinde dursun..

Böyle bir yaklaşımım var.. nesne veya insan .. fark etmiyor..

Eh meslek alışkanlığı diyeceğim eksik kalacak..

Şu anda da böyle bir hızlı uyum süreci silsilesi yaşanıyor..

Bu önemli gelmiyor artık bana..

Ama alan paylaşımları yaşam paylaşımları sırasında..

Mecbur bazı haberleri almamı.. onlara verdiğim tepkileri..

Geçiş sürelerinin vinziplenmiş bir hızla gözleri önünde tamamlanmasını..

Ve benim..

“Sıradaki.. “

Beklentimi.. tarzımı..

Gözlemleyen kişilerin benimle ilgili kurdukları cümleler..

Dikkatimi çekti geçenlerde..

Yine sadece tehdit miydi.. yoksa gerçekten planladığın gibi davranacak mısın.. dedi biri mesela..

Bir başkası da..

Olmaz öyle sen çok uyumlusun..

Al karşına.. onun yapıp yaşadıkları eğer senin hayatını..

bu kadar etkiliyor ise..

O zaman uz durması ceza görmesi gerek dedi..

onlara da mona lisa gülümsemesi buradan…

yok verecek bir açıklamam..

suskunluğu asaletinden olan mevlana

gibi..

uyumum acizliğimden değil.. bekleme halimden geliyor..

keşfettim sonunda..

buradan bir veyeze yapsam..

zaman zamir zarf zül zulüm zor zaten zemberek / sahi kardeşliğimiz vardı bir zaman/zibidi zemheri zürefa ve zürafa..

yıl yeni yandaş yoldaş yapışık yer yitik yol yine yıpranmak ve yıllanmak desem yol demiş miydim diye yinelesem..=)

vermek ve var olmak verimli ve verimkar ..

vurmak ve vurulmak ve vezir ve vükela ve varsıl ve varlık ve voltaj ve ..

yeni yılınız kutlu mutlu dolu içli sevinçli neşeli sağlıklı seviyeli ve pozitif sıfatlarla dolu olsun dileği..

bırakalım bir köşeye..

kısa kısa..absürdleşelim bi de..

doktor odası diyalogları..aracılığı ile.

atalet-eçizgipostalarına bakar ve bir yazıya dalmış okumakta iken diğer hekimin yüksek sesle bir şeyler söylediğini fark eder..

kulak kabartır ve duyduğu ilk cümle..

“pırlanta fiyatları neden düştü?” dür..

Atalet.. fizyoterapisti ile..

A-Bu hastanın çok gerçekçi hedefi var.. bir tuvalete kadar yürüsem yeter diyor..

F- evet çok gerçekçi .. ama o taraftan bu tarafa çevirinceye kadar.. ben kolumu bacağımı kestirmeye geldim buraya da dedi bana..

A- hahaha..

F- en iyi ben mi kesermişim öyle mi dediler sana dedim ben de.. yok demediler ama doktorlar olduğuna göre burada keserlerdir elbet..diye sürdürdü..

A- hahaha..

F- sonra bacak desteği ile yürüttüm hastayı..

A- …..

Gülmekten cevap veremez halde..

Çekirdekle..

A- uyuşturucu konusu tavan yapmış okulunda..

Ç-evet..

A-soğutucu diye bişey varmış onu çekiyolarmış torbaya sıkıp.. okulda..ve bazı öğrencler diğerlerini suçluyormuş..

Ç- valla beni öyle saçma bişeyle suçlayamazlar.. ezik bişey o soğutucu.. o ne ya.. ben uyuşturucu alacaksam en sertinden alırım biliyosun…

Yirmilikle..

A- salonda tek başına ışıklar kapalı ve suskun otururken gelip yanında duran yirmiliğe..

canım sıkkın biraz seninle paylaşabilir miyim..

Y-hayır.. benim de sıkkın canım..

A- neden bişey mi oldu.. benimle paylaşmak ister misin..

Y.- yoo..

Bu diyaloglar.. benim hayatımda var oldukça..

Benim önceliklerim prensiplerim düşüncelerim ve yaşam biçimim de böyle absürd “sıradaki” şeklinde sürecek demin bahsettiğim sevgili dostlar..

anladım ki..  hayat bu zira..

Bana sorarsanız yeni yılda ne dilersin ne beklersin atalet diye..

Ben sadece yeni yıl benden ne bekliyor ne umuyor onunla ilgileniyorum..

Günü güne ekleriiiiiiim vay benim emekleriiiim.. ‘i rak versiyonu ile tempolu bir şekilde söyleyerek çıkıyorum blogdan bugün..

Bir sonraki yazıda..

Buduar atmosferi ile gelmeyi umarak……

4 yorum :

Sevgi Gibi dedi ki...

vyz kızlar geveze diye biten o tekerleme geldi aklıma :)
"Red.. öfke.. depresyon içe kapama.. uyum.." çok tanıdık, çok...
güzel bir yıl olsun diyeyim ataletim, adet olduğu üzre ama buna rağmen bunu çok çok içten isteyerek...

gülsen VAROL dedi ki...

ah sevgili atalet bir kere de benim aklımdan geçeni bul yaaa... koskoca alfabeyi bitirdin.. bir tanesi denk gelmez mi?? Hayır şimdi işin kötüsü bitti harfler .. ve ben (hele bu sefer) aklıma gelenleri yazamıyorum.. mesela,örneğin,temsil.. ataletciğim VATANı satanlara YUH diyerek en azından şeyetmiş oliiim... "y" için.... aklıma geleni yazamasam da YENİ YIL ını kutlayabilirim.. :)))

Adsız dedi ki...

bir dosttan birisine!! ILGINÇ BIR YOLCULUK OLDU BU. HOSCA BAK ZATINA ZUBDE I ALEMSIN

Adsız dedi ki...

sevgi gibim.. şimdi yeni yıl yazısı eklenecek buduar buduar..son yazıya yapılan yorumlara bi yorumaltı edeyim dedim.. adet üzere..
=9
vyeze kızlar geveze bana uyar..
=D..
*******
eh fena mı hasret senfonim..
böylece sen de ek yapabiliyorsun.. =D..
ya da cuma ve pazar yazılarına ek meselaaa.. salı alfabesi ekle sen de.. =)

************
kayıbım dostum..
erken bitmiş yeni yıla giriş..=)..
sen de hoşça bak zatına..
özü sensin alemin..

yeni en sevdiğim "deyiş"imi söylemiş miydim..
"az yap çok ol"..
ben tuttum bunu..
özümüze öz katarak o zaman =D

sevgimle.. yeni bir günde..

atalet..

Follow my blog with Bloglovin