28 Aralık 2010 Salı

uüveyeze

“duygularimiz ve
davranışlarimiz, olayları izah etme tarzımızdan
oluşuyor. Başka bir ifadeyle biz olaylardan değil,
olaylara bakış açımızdan ve onları görme tarzımızdan
etkileniyoruz..

Çocukluğumuzdan beri kendimize kazandıradığımız bazı temel inançlar vardır. Bu
temel inançlar tamamen çevremizdeki diğer insanların ve dış dünyanın gerçeklerine
bağlıdır. Bu "öz inançları", dışsal dünyayı anlamak, ana tepkiler vermek ve genel bir
felsefe geliştirmek için kullanıyoruz. Öz inançlarımızla temel varsayımlar ve tavirlar
ortaya koyuyoruz. Bunlara "aradaki inançlar" deniliyor. Özel olaylar olunca, bizim
genel yaşam felsefemimiz karışıyor ve bu olayları izah eden düşünceler ön plana
çıkıyor. Bu düsünceler ve izahlar aslında tepkilerimizi yaratıyor. Bunlara "otomatik
düşünceler" deniliyor.

bütün bunlar - yani öz inançlar, aradaki inançlar ve
otomatik düşünceler - hastadan keşfedilip tahlil edilebilir.  Mantıksız ya da işlevsiz
olarak tahlil edilirse, hasta tüm bunları değiştirebilir.”…

kötü bir çeviri türkçesi ama anlaşıldı sanırım..

kognitif ne demetir..

kökü de latince tanımak olan sözcükten geliyordur kesin hatta du bakiim..

baktım..evetmiş.. tanımakmış..

mağarasında duran adam yıldırıma da ayıya da  aynı tepkiyi verince.. bulmuştur kesin bunun adını..  korku demiştir.. neye ait olduğunu bilmediği sese de aynı tepkiyi verince.. artık bildiği bir tepkidir bu.. kognitif..

 

kötü örnek ama bu günlerdeki konsantrasyon sorunumun orta yerinden daha iyi bir örnek çıkaramam..

güzel endişe verici uzamaktan sıkıcılaşmış.. hala korkutucu olabilen bezdirici ve acele ettiricilikler arasında ölümüne yarış..

aplar ve davnlar.. yukarı aşağılar ama inerken sakin oturup analiz yapmaya fırsat olmadan..

belki de doğru yaşam bu..

bilmem ama böyle olunca benim kognitif kargaşam oluyor..

pofesyonel yazıdan bu blğa sürüklenme nedeni.. bu yazının..

şu..

egzersiz.. her bireyin sağlığını ve beynini de iyi yönde etkiliyor.. bilinen gerçek..

daha fazla blmek istiyoruz da..

bakmışlar..

dirence karşı güç arttırmaya yönelik egzersizle.. germe gevşeme uzatma egzersizleri arasında etki farkına..

dirence karşı yapılanlar kognitif  duruma da.. / beyin yaşlanması.. unutkanlık bunama vese/ genel sağlığa da / hastalanma sıklığında azalma/ daha iyi etkili..

anlamlı derecede etkili..

 

o zaman neymiş..

yaşam hızlı akarken dur soluklan düşün duygudurumunu düzene koy değilmiş..

kalk ve saldırmış..

gerekse.. gölge boksu yap.. ne gam..

 

sevgilerimle diye bitiresim geldi.. bak.. =) ..

ha bi de u-ü için..

ulumak unutmak uslanmak uzlaşmak uzaklaşmak ulamak ve uf geldi bir ağızdan..

ürkmek ürpermek üst üstelik üzülmek ünlemek ve ünlü ile üyelik geldi bir ağızdan..

30una kadar ayın.. hangi ayın olduğu da hangi yılın olduğu da önemsiz..

hatta ehemmiyetsiz..

veyeze sözlüklerdeki gibi bir arada yazılır.. en azından bir bitirilmiş olur..

sürüp gidenlere inat..

4 yorum :

Adsız dedi ki...

yazdım bastım.. tüm hatalı sözcükler klavyenin hatası benim değil..

atalet

.. dedi ki...

kendimi buldum ben burda.

laleninbahcesi dedi ki...

geçen güN Cancanla animasyon izliyoruz kötüü,kooktum dedi...korku öğrenilen bir şeydir derdim öyle değil mi...ama sende şuu mağara adamını okuyunca emin oldum ki hissedienişi,duygula gelen bir şey yani...
öptüm ataletimm

Sedencik dedi ki...

alınan kararların isabetli olma yüzdesi daha fazlaysa...
evvet ''kalk ve saldır'' kesinlikle en mantıklısı...
güzel bir yıl olsun ataletcim....
sağlıklı,mutlu
ve
dilediğin gibi olsun...
öperim kocaman
sevgiyle...

Follow my blog with Bloglovin