20 Ekim 2010 Çarşamba

m için martı..



m için.. mana..

manasızlık için mana..
makul..
aklın kabul edebilecekleri için..
mantık bi de.. fikir akışı sağlayabilme becerisi ..
me için..

meme..
meme vermek.. mamografi çektirmek.. memeden kesmek.. için..
maarif.. takvimi için değil.. bakalığı için.. ve memur ve maaş..
eğitime başladığım yıllara taşıdığı için beni..

martı elbet..
benim için atalet için canıtın için..
arkasındaki derin manaları için..
istanbul için..martı..
yaşam sevinci.. kanadı için.. yuvası yavrusu için..
maaş ve ücret arasındaki farkı bilen var mı sahi..
şimdilerde herkes performans aşkına kaptırılmış..
peşinden yaşam da performans aşkına işçileştirilmiş..
yaşam köleleşmiş..
farketmeden..

mabat.. p.p. için değil..
arkası yarın niyetine..

modern.. müze için..

masa.. m için..
öyle çok şey niyetine..
önce yemek masası.. sonra.. çizim masası olan masa için..
üzeri bir deli buhurun yumruğuyla kırılan..
bir başka deli buhurun.. tamir ettirip..
hala ümit denilen şeyin hiç susmayan küçük tüylü bir şey olduğuna inanılan zamanlarda..
minicik bir arabanın üzerinde getirilip.. iki ucundan iki kişinin.. taşıdığı masa niyetine..


bir minicik çalışma masası niyetine..
büyüdükçe.. dizler altına sımadığından.. makyaj masasına dönüşen..
sonra laciverde boyanıp..
bir yine ümitli zamanda bir mutfağa yerleşen..

masa ..köşeleri için..
sivri.. keskin köşeleri gören bir kadının gözlerine yerleşen hüzün için..
buna karşılık bir erkeğin gözlerinden sevincin kaybolması için..

masa.. m için..
üzerinde atılan imzalar..yenilen yemekler..
içilen içkiler.. söndürülen sigaralar..fırlatılan erikler..
geçmiş zamanlar boşa çabalamalar için..

macaristan sonra..
kızları için değil de..
tepedeki eli buğday başaklı kıza ulaşma uğruna adım adım katedilen yolları için..
öp gelmeleri için..
bu anının paylaşıldığı yirmiliğin bu yaz..
öpgelmeyi gerçek sözcük sanıp..
annesinin uydurmuş olabileceğinden şüphe etmeden..
"ilk öpgelimiyaşıyacaktım.. senin yüzünden olmadı" deyip arkadaşını şoka sokması için..

madik atmak.. kandırmak.. aldatmak niyetine kullanıldığı günleri bilme adına..

macera.. bir kitap adı ya da konusu olabilir..

maden .. her zaman hüzünlü.. yokluğa yoksunluğa..acıya götüren sözcük..
ama bir de.. çizgi romanlara çocukluğa.. karın üzeri uzanıp..
okumalara dalma günlerine.. evet oraya da götüren sözcük..

maddi ve manevi.. zarar görmek.. manevi terketti de yerini.. duygusala..
maddi hala dokunulmazlığını korumada..
bedensel desen yetmez.. parasal desen yetmez.. zengin sözcük olduğu için..

minoma var bi de..
bilenlerin sayısı beşi geçmez..
benim çocukluk nikim.. nedendir.. bilmem gerçek adılma uzak yakın ilgisi yokken

meşe.. palamutları için.. bir de sobada şöminede en güzel yanan odun olduğundan..
meşe kaplama mutfaklar için..
bende onlardan 3 tane oldu..
bir "dönem mutfağı"

mahremiyet..
özel hayat denilen şey olmayan ama onu da kapsayan sözcük..
makara..
evet kenarı çivili olabilen..
artık ahşaptan yapılmayan.. plastiği güzel olmayan şey..
içimi ısıtan bi de..
benim tahta makara sevgimi duyan xy dostumun.. gittiği yerlerden bana tahta makarası arayıp bulması şeklinde ortaya çıkıveren .. sıcaklıklar..
için.. m için.. makara..

maket..
hiç yapmadığım.. hiç de yapasım olmayan şey..

makine.. m için.. dikiş için.. ev işleri için.. anları zaptetmek için..
yalan için dolan için.. tanıya giden yolda.. tetkik için.. makine..

maki.. ege ve akdeniz için.. bulmacalar için.. coğrafya için.. maki..

malta eriği.. bir yaz başlangıcı hüznü için.. cemal bey için.. sevdiğim için..

markiz.. pastane olan asil olan için değil..

marifet.. yerini beceriye terkettiği için..
ama "bu yaptığını bir marifet mi sandın".. diyebilmek için hala gerekli olduğu için..

marks.. insanlara olan inancı için..
müse.. hüzün şiiri için..

matriks.. zor zamanlarımda.. " amaaannn boşver zaten herşey sanal" şeklinde bir salak avunma sağladığı için..
mavi.. m için..

mekruh... kadınlar mezarlığı için.. ayla kutlu için..
mor... elbet...
benim için...
menekşe.. yine benim için.. okulum için.. metafor..
anlaşılmadan anlaşmak için..
milföy.. divan pastanesi için..
kutulayıp saime hanıma.. çay saati sürprizi yapmak için..
motor.. eyvah yaşlandığımı nasıl saklarım diyen her xy için..
münasebetsiz.. azarlamak için.. olmadık bir şey yaptığında söylediğinde..
"ilişkisiz" diye tersleyemezken kimseyi..

müzik müzisyen..
benim için senin için.. çekirdek için..

mücver.. yemek için bayılmak için.. mmmm demek için...
mizanpli mizanpaj mizansen.. =).. ben sevdiğim için..

mors morg model.. bu dizi işte psikanaliz için..
metre.. mezuro/mizura.. =).. m için..
matem.. m için..
matara.. susayanlar için..
matara kılıfı.. ille de elişi yapacağım diyenler için..
maruzat ve mazeret.. duyasım yok.. onun için..
=)

milad.. beyaz sayfalar yazası olanlar için..
mizah.. sağlam durmak hafiflemek için..
mum.. fotoğraf çekmek.. yakıp derdine yanmak için..

************
evde bir çello macerası var.. ama ç geçti..

elektronun e si gitarın gesi geçti..
kemanın kesine yasam.. ya da kontrbasla cevap veresim var .. kontrbasın kesine.. ama k da geçti..
m müzik için
ya da m mandolin.. mızıkanın m si..
deyip yazsam kendisi ana yazı olacak kadar.. =)..
piyanonun pesine gelince anlatayım..ya da saksafonun s sine..
udun usu da olabilir..
bongonun be"si geçtiğine göre.. bekleyin lütfen..=D

pese..evet bunların hepsi var..bizim evde..
ben mi..

düdük .. benim favori müzik aletim düdük..=D

Image Hosted by ImageShack.us

7 yorum :

Sedencik dedi ki...

birde mimoza olsun en sevdiğim çiçek için:)
sen ''m'' deyince martı çağrıştırdığından bana en tepedeki resimle uyum abidesi oldu:)
zaten bundan sonra bir istanbul birde sen gelirsin aklıma martıyla...
ve
en geniş alanı masa kaplamış...
yazdıklarını okudukça masadaki zamanlarım geçti gözümün önünden...
sevinsem mi üzülsem mi bilemedim ama
her duygunun içine bir masa dahil olmuş hakikaten...
kocaman öpüyorum...
sevgiyle...

gülsen VAROL dedi ki...

MOR'a ortak olduğumu bilesin!.. MORUK'ları atladığına sevindim onu da bilesin!! Bir mekanizma olsa en azından günde 3-4 defa kabirde müzik çalsa ya da kabirtaşımın altında!! müziksiz OLMAZ be kardeşim!!
İşte o zaman nasıl olup da unuttuğunu anlayamadığım MUTLULUK benim olur sevgili çok sevgili ataletim..


Sahi bana gizlice gerçek adını yazsana!!! :))

Sevgi Gibi dedi ki...

mağara, anlamdan öte anlamlar taşıdığı için
manyakkk, en sevdiklerime demek için :))
mars, çikolatadan öte çikolata
maya, içim gibi kabarabildiği için :P
marangoz, her keresteyi yontabilseydi keşke demek için :))
mavi, "birisinin" bakmaya doyamadığım gözlerinin rengi olduğu için
malak, çoğu kez kendimi tam da öyle hissettiğim hayvan türü

milad güzeldi çok. görmek, yaşamak nasip olsun diye dualar eder giderim :D

Adsız dedi ki...

mimoza evet sedenim..
benim de favorilerimden..
hep kenanın yüzünden..
onun yüzünden unuttum..
aklımdaydı .. bir konuştu.. unuttum..

masa..
yaşam gibi bişey..
masa.. çok önemli.. =)..

bn de bilmezdim yazarken farkettim =).

hasret senfonileri..
asında morda kıskancım.. kıskançtım.. ya da..
hepsi benim diyecek kadar..
ama neyse ki atlattım o devri..
=)
paylaşayım o zaman..

bir de.. mutluluk..
çok afaki geliyor bana..
o yüzden unutmuş olabilir miyim.. =)..
öyledir sanırım..

atalet.. güzel dir..
sokakta atalet diye seslenseler daha çabuk benimser bakarım sanki gerçek adımdan..
hele de.. bıkmışken o adın seslenilip sonra göreve ya da sıkıntıya çağırılmaktan..

gizem için değil..ukalalık ya da sakıncadan filan değil.. ama bana verdiği bu duygu için.. atalet olayım şimdilik..
senin için..
hatta kendim için de..

sevgi gibim..
marangoz kalemi bi de..
=)
yontmadan önce.. az bi düşünüp de tasarlasın diye..
ve mavi evet.. murat için olsun ama melankoli için değil.. =)

sevgimle..
atalet

şafak dedi ki...

m
milyar /kalabalık şeysi
milyar dolar : )/ yirim
mahalle / hele çocukluksa helede güzel mahalle arkadaşlariyla büyünmüşse ...
mercan/kolye : )
merak /kediyi öldüren : )
mine/çiçeği var bunun : )
merhamet/unutulduysa unutulmasın, insanidir
merdiven/ gök köprüsü : )
mürekkep
mektup
mazi
yazılanlardan tekrar olduysa özür
der
ve kaçar bu ben : ) günse güzel olsun ...

laleninbahcesi dedi ki...

Malabadi Köprüsü için... Barış Manço'yu analım diye
Maça Kızı için:)... severim de maça kızını
Manolya için... öyle severimki ağaçlarını

mucize için... hep olsun diye hayatlarımızda.


öPTÜMMM ÇOOK

uctemmuz dedi ki...

mutluluk m için.

Follow my blog with Bloglovin