24 Eylül 2010 Cuma

aiçinahenk


a.. ahenk.. uzun yaşanmışlıklar ve yıpranmalardan sonra bile olsa.. tesadüfen bir araya gelişlerin uyumu.. yıpranmışlıkların uyumumudur.. yaranın ahengi midir.. yoksa yeşil bir yaprak kıpkırmızı bir balık ağı ve cırt mavi ip yine de uyumlu mudur..??
***********************
sonbahar gelince hüzün renkleri..
hazan mevsiminde hüzün..
daha belirgin..

derken düşündüm..
hüznün yatıştırıcı iyi edici bir yanı var..
yumuşak ılık bir pansuman gibi.. hatta içinde kaybolabilir insan..
melankoli bir hastalık zaten..
hüznün büyüsüne kapılanların hastalığı.. bir gereksiz şarkıcı şarkısı değil..


iletişesim de yok ..
ama iletişimsiz kaldığım zamanların ne kadar acıtıcı olduğunu bildiğimden..
özen gösteriyorum..

araba kullanırken düşünebiliyorum..
delinmeden fikrim..
eğer sağdan soldan bir trafik canavarı ya da mağara adamını saldırısıyla karşılaşmıyorsam..

hüzün güzel .. diyor içimdeki ses..
ama eğer gerekçesizse güzel..
nerdeyse huzur gibi..
koyver kendini.. renklere ışık azalmasına ve renginin güzelleşmesine.. yavaşla yavaşlat..
al ayaklarını sabahlığın etekleri altına.. yanında fındık kokulu kahven.. portakal kokulu konyağın.. fonda bir buğulu müzik..
anlatsın..

ama.. dedim ya hüznün nedensiz gerekçesiz olanı..
öylesine hüzün..
güzel olan..

yine araba kullanırken bu hüzün konusuna bir de ek yaptı fikir akışım.. tam yirmi ay önce bir dost demişti ki..
hep güzeldi gözlerin bakışın..
ama bu hüzünle başkaldırı yerleşince içine..
daha bir çözülmez oldu bakışın.. merak uyandırıyor..
dur bir daha bakayım dedirtiyor..
farklı bir çekici oldun..
gülmüştüm..

ama hüznün nedensiz olanı güzel..

başkalarının yaptıkları sonucu nefesin sıkışıp.. gözbebeklerin küçüldüğünde değil..
düşüncelerin yelkeninde olmayıp yaşananarın sonucunda ise..
değil..

huzur dedim..
içten geleni ile..
hüzün de.. içten geleni ile.. güzel duygular..
başlatılmış.. kışkırtılmış olmayanlar..

bir aktivite var biloglar arasında..
eh bunca çektiğim fotoğraf .. aslında içimden her seferinde resim demek geliyor ve düzeltiyorum..
neyse bu kadar fotoğraf boşa gitmesin diyerek kendi kendime bireysel aktivite sergiliyorum..
alfabe..
dilediğince ve çağrışımlarınca..
bugün a ile başladım..
a için ahenk..



Image Hosted by ImageShack.us

7 yorum :

.. dedi ki...

"hüznün sebepsiz olanı güzeldir"
bunu alıyorum bu yazıdan.
akşam, eve giderken sebepsiz hüzün destekleyicileri alayım kendime.
sel geç gelecek zaten, yalnızlık da hüzün keyfi için bir gereklilik galiba. yalnızım hazır, biraz hüzünden keyif yapmaya çalışayım.
keyif alacak çok fazla şey bulamıyorum bu günlerde.
hüzünden keyif yapabilirsem ne iyi olur.
akşam olsa hemen!

laleninbahcesi dedi ki...

hüzün güzel bir kelime... çok acı değil çok tatlı değil tam karar...
Ama hani sebepsiz yere bi hüzün çöker ya insana bazen , o halleri severim bak... Bir de hep hüzünlü bakan bir kadın tanırdım.Resimlerine bakıyorum bazen, en neşeli olduğu anlarda bile gözlerinde bi hüzün... Yaralar bazen beni.

öptüm ataletim

gülsen VAROL dedi ki...

Olur mu? hiç olur mu sevgili atalet.. sebepsiz hüzün??? bedene uymayan elbise gibi... emanet.. özenti.. gibi!!
Değer verilene aittir hüzün.. Değer verdiğin insanın yokluğunda.. değerli bulduklarına yapılan haksızlığa duyduğun isyanda.. hatta tonlarla anı yerleşmiş bir küçük kadehin kırılmasında.. duyulan histir HÜZÜN..
Ben bu nedenle hazanı da hüznü de mutluluklarım arasında itina ile saklar zaman zaman sularım!
Bu yazdıklarım ASLA melankolik bir kişiliğin yansımaları değil.. Gerçeğin ta kendisi.. ve dile getirilen acısı..

Sevgi Gibi dedi ki...

aa bak iyi bilirim o sebepsiz hüznü, ben bir de gülümserim nedense. gülümseme eklenince hüzün denir mi gene ona bilemedim gerçi.
ama bilirim ki güzeldir, iyidir.
ay bu kadar :D

oyumben dedi ki...

Sebebi olan hüzün muteberdir. ( nasıl yani? )

Çağlar dedi ki...

Hani A içindi bu yazı. H için olmuş.
Bence de nedensiz olmaz. Hep bir nedeni vardır. Bir değil de birçok nedeni varsa ya da aslında hüzün sahibi bile bilemiyorsa, nedenlerin arasında kaybolmuşsa, zaten makyajı değil de yüzü olmuşsa hüzün, işte o zaman belki oturmuş deriz. Diyelim. Kişiliğin bir parçası olan hüzün çekicidir ama pansuman yapmak için ateşler karşıdakini, daha başka bir esinlenme olmaz sanırım, başka birşeyler uyandırmaz. Yeterli de olmaz galiba devamlılık için.

Adsız dedi ki...

iki noktam ay çöreğim..
destekeyicileri derken??.. =P
hüzünden keyif yapabilmeyi de ben sevdim..
*****
lalem hep hüzünlü kadınlar.. hüzün de dağıtır evet..
anılarda bile..
*******
hasretli senfonim..
olur olur..
sebepsiz hüzün olur..

adını koyamaz.. parmağınla gösteremezsin ..
renkten ışıktan müzikten serbest çağırışımdan geliverir işte..
yokluklar.. sonra geliverir akla..özlem katılır hüzne..
ne zaman çıkıverir bu atalet biliyor musun o hüzünden..
bazen o özlediklerinin sadece kendi aklında olduğunu.. hayalinde yarattığını anladığında..
o zaman ne hüzün kalır ne rehavet..
=)..
ama hazanı da hüznü de sevmek sulamak itina etmek..
orda buluşup anlaşıyoruz seninle..
**********
sevgi gibim..
işte o hüzünlerin en güzeli..
gülümsemeyle karışık olanı boşuna değil luvrdaki kadının asırlardır çekici anlaşılmaz ve ilgi odağı olması =)
*********
osun sen =D..
sebebi olan hüzün..
benden kaynaklanmıyor diye sevmiyorum..
başka birinin bi olayın yansıması zira..
ben o zaman onu çözülmesi gereken bir sorun olarak görüyorum..
kalmıyor hüzün filan..
hırçınlık oluyor..
***********
çağlarım bilirim..
çok aydınlatıcı oldu şimdi..
"Kişiliğin bir parçası olan hüzün çekicidir ama pansuman yapmak için ateşler karşıdakini, daha başka bir esinlenme olmaz".."Yeterli de olmaz galiba devamlılık için."..

iyi bir başlangış sağlayabilir ama =D..
zaten kim sürsün istiyor artık zamanede..
hızlı başlangıçlar daha hızlı bitişler..=D..
varsın hüzün olsun nedeni..
hüzünlendirmesindense..
bi de..
a için resim..
yazı değil..
bazen yazıyla resim anlaşabilir.. bazen de hiç anlaşamayıp başka harflere sıçranabilir..
*******
sevgiyle..

Follow my blog with Bloglovin