24 Haziran 2010 Perşembe

kaçsevaptankurtulgünahtan

derdi osmanlı paşası kılıklı halam..
nasıl içim soğurdu .. kötü taş kalpli bir söylem bu..
ama evet hala..
haklıymışsın..
neymiş çatı arasında kedi sıkışmış..
yok öyle bişey tabii.. sanırsın perili evdeyizde çatı çatı aralık var..
kedinin biri yavrularını saklamış kenara kimse bulaşmasın diye.. biri ağlak ..
ama nasıl vıyıltı bişi.. bir adım atıyor miyuv.. bir dala bakıyor miyuv.. yirmidört saat boyunca.. miyuv..
bana çekirdeğin anaokulöncesi hallerini hatırlatıyor..
şimdi ama.. görünce..
görüyoruz çünkü..
öncesinde saklı sanıyolardı kendilerini bizim cabbarlar çatılarını basana kadar..
flaşbek yapın bakiim..
evde yardımcı ve çekirdek yalnız..
bir miyuvtudur gidiyor..
çatı arasındaki havalandırmanın arkasına takıldığını sanıyorlar..
havalandırmanın kapağını söküp arkasındaki boruyu ittiriyorlar..
ama kedi bunları görünce dönüp gidiyor.. da bunlar boruyu geri takamıyorlar..
kapağını eğretileyip.. geçip gidiyorlar..
sonra..
nolcak evi pire sardı.. kediler çatı rasını güvensiz bulup terketti..
deliricem..
yirmilik iki gün sonra sınavım var diye tepinir..
çatı arasında bizimkilerin saldırısına uğrayan kedi bahçede her gölgeden her adımdan şikayetçi dolanır durur.. deliricem..miyuvtudan.. kedi katili olmam işten bile değil..
saklambaç seden gözlerinizi kapatın../ delirdim de nitekim bi an elimdeki su bardağındaki suyu boca ettim üzerine gitsin diye daha beter bağırmaya başladı.. miyuv derken iki heceli bir Mİ-YAV a geçti.. hop anası bulunup geldi.. yanımdakinin elindeki suyu alıp bi bardakta onun üzerine atınca.. vukuatı anladı..döndü yavrusuna miyav dedi.. miyuuuv cevay.. anne gene miyav dedi.. bu gene miyuuuuuuuuuuuuv.. anne sinirlendi.. miii.. yavvvv dedi.. kedi yavrusu miyuf diyip gözlerini kapadı ve bulunduğu yükseeeekkkk 22.5 santimlik daldan kendini attı.. her adımda miyuflanarak yürüyüp gittiler.. bnden uzak ama duyma mesafemin içide kalacak biyere.. yaptım evet su attım.. ama yakında ataletin yaşam hakkını elinden alıcak bu kedi yavrusu beni korumak için dernekler kurulacak.. neyse gelelim diğer soruna.. pire sorunsalına..
efendim bu işten kimse anlamıyor.. pirenin gelişim.. konak ve arıtılmasını anlatmaktan içim kurudu.. vasıta kullanan sivrisinek gibi olduğunu..
bi de leke getiriyo pireyi demezler mi.. evden kaptığı pireleri saçıyor ortalığa oysa ..
neyse.. arındık şimdi..
bu arada..
*sanırım insanlarda vıyıltı vızırtı tipler var ya.. bu kedilerde de var..
-bana yaramadı size faydası olsun..nefret ettiğiniz bir kedi sever varsa.. hemen bu yavru kediyi ona gönderebilirim..
-bir ata sözü öğrendim.. topal pire bile en az kırk yatak dolaşırmış.. ben bunu kullanırım..
*aslında gerçek anlamda bir soyunup koşarak ve bağırarak sokaklara kaçıran cinsten nervusbrekdavn geçirmeme az kaldı uyarırım..
ara nağme olarak..
*evin zili bozuk yapılabilemiyor.. eve usta gelmesi yasak..
*yirmiliğin teve ve pisisi bozuldu.. tamir edilemiyor.. eve usta gelmesi hareket yasak..
*evdeki telefonların tümü aynı günde error verdi.. herkes cep telefonunu da kapadığına göre bizim eve anahtarınız yoksa gelmeyi denemeyin..
*yerdeki pire leşlerini bile izinle süpürebildik verdün gibiydi heryer..
(verdün ne alaka bilmiyorum biraz da kültür hizmetim olsun dedim..)
*ben kütüphane manyağı oldum.. bunun ustası yok.. üniversite sınavı sonrasında da çeğıramam.. bitince anlatırım..
*karşıdaki inşaat bitmedi.. burda da usta sözcüğü cümle içinde kullanılabilir..
başka.. var var bişiler daha.. çile listemde..
ben böyle dönemlere.. test sürüşü diyorum.. bunu da geçince bir levıl atlamış olucam..
da nereye kadar.. onu bilemiyorum.. hedefi delip geçmek de var sanki.. kötü olabilir..
hah iyi haber.. çekirdek hanım artık bir güzel sanatlar lisesi öğrencisi.. hadi bakalım.. rasgelsin şeytanı bol olsun..
ben.. bugün aslında.. xibablbanın “ nasıl yazıyorsun sen kadın öyle” deyişinden zıplayıp geldim..
bir şekli şemaili yok aslında yazdıklarımın da.. işte böyle anlardan sonra yazıyorum galiba.. =)
“ufak” keyifler işte.. en sıkışık zamanlarda gelenlerin verdiği “büyük” hazlar sanırım benim yaklaşımım.. senin bu “kadın” ifaden gibi.. en sevdiğim ve sıcak bulduğum hitaptır.. buldumcuk oldum.. =)..
aha bi de.. her yazıya iki damla gzyaşı katmadan olmuyor son zamanlarda..ya..işte bu yazıda anlattıklarımda duygusallaşacak bişey bulamadım.. ama pire ilacı allerjisi nedeniyle sulanan gözlerim sayılırsa.. onu bilmem..
küçük şeyler deyince..
dar zamanda geldiğinde anlaşılır kıymeti deyince ..
bari bir tek düzgün bölümğ olsun bu yazımsının..
-yirmilik kahve yapmış kendine.. suyun kaynamasını beklerken.. camdan dışarıyı izlemiş.. sonra bir dilim ekmeğe şokella benzeri bişi sürmüş .. ısırmış.. “damağıma yayılmasını hissettim” dedi.. “ve çiğnerken kaslarımı hissettim.. suyun cızırtısı geldi sonra.. kahvemi yaptım..nasıl bir zevkti anlatamam.. şu anda test çözmiyorum.. sadece kaynamasını bekliyorum suyun..diye düşündüm.. nasıl bir lüks ve gevşeklik duygusu aldım bilemezsin “ dedi..
haha dedim işte böyle başlanıyor.. küçük zevklere müptelâ olmaya insanoğlu..insankızı..
bu pazar dananın kuyruğu kopacak..
sınav bitecek..
benim durumum da bazı açıklıklar kazanacak..
elbet gerilim  bitmeyecek.. sonuçtur.. tercihtir.. çekirdekli bir yaşamdır.. sürecek.. ama olsun..aşamalardan biri bitecek en azından..
sizlere iyi hafta sonları ve güzel günler olsun demek istemiştim sadece…. 
bi de sesim çıkmasa da burdayım ..

6 yorum :

laleninbahcesi dedi ki...

bak öyle vızıldayan her şeye gıcığımdır kedidir köpektir çocuktur anlamam suyu boca ediveririm ben de:)))
Ay inşalah Çekirdek o güzel manzaralı Güzel Sanatlar Lisesine gidiyordur süperrrr...
Yirmiliğe gelince ayol o hayatın sırrına ermiş, Adam kaslarını hissetmiş daha ne olsun.
Bi kere bir pire yakaladım tam iki gögsümün arasında pıt diye ezdim iğrençti
öptüm Ataletimm

üçtemmuz dedi ki...

inanmazsın atalet...yorum gönderme butonu bile error verdi..bence sen üzerindeki elektriği boşalt bir...çıplak ayakla çimlerde yürümeyi öneriyorum.:)
Lale'ye çok güldüm. öyle güzel anlatmış ki,pirenin mutluluktan öldüğünü düşündüm.:) Ve ataletciğim...benden iyi bilirsin ama..damdan düşenin halinden damdan düşen anlar...asabiyet oranı azıcık fazlalaştığında, kulak zarı daha gergin oluyor...her vıyıltıyı, her vızırtıyı gök gürültüsü gibi algılıyor insan. ve o sesin kaynağını yoketmek için sniper'a dönüşüyor.
arada bilmediğim bir kelime kullanmışsın. tamamen tembel bir günümdeyim. yukarı çıkıp o kelimenin ne olduğuna bakmak bile zor geldi.:) affet.
öptüm.

.. dedi ki...

bir bütünlük içinde yazamıycam yorumu, konuları birbirine bağlayabilecek durumda değilim. o yüzden:
1-ben de bilirim o lafı "kaç sevaptan girme günaha" şeklinde. ve ne yazık ki zaman zaman doğruluğuna da kesinlikle emin olmuşumdur. evet acımasız ve soğuk ama "iyilikten kaç, kötü olma" durumunu o kadar yaşıyorum ki.
2-kedi milleti sinir olur, uyuz olur suya. en büyük ceza. arada su seven manyaklar olsa da genelde tiksinirler. kıçına bi tekme ataydın ataletim, o kadar mızıldamazdı. o şimdi kuruyana kadar yalayacak ya kendini, ay ne zor.
3-evet gözlerimi kapamadım 8)
4-kediler arası muhabbetin laflarını o kadar şahane anlatmışsın ki, bi kez daha bayıldım sana.
5-pire mi bit mi her ne karın ağrısıysa... ne pislik bişey o ya. biz de güvercin faslından sonra bitlendik. iğne ucu kadar.. ııyyyhhhh..
6-ben de test sürüşündeyim inan. test ki öyle böyle değil.
7-yirmilik nasıl bir adam öyle. onu daha sık anlatırsan, aramızdaki milyon yaş fark ona aşık olmama engel olamayacak.
8-yakışmış. hem öyle çok yakışmış ki çekirdeğe yeni okulu.
9-iyi ki ordasın.

Sedencik dedi ki...

bu sözü duymamıştım daha önce...
meşhur bir meseli hatırlattı...
hani der ya
''niye bana kötülük yapsın benim ona henüz iyiliğim dokunmadıki''
gibi:))
ama elbette kediler hariç:))
kedi hakkındaki niyet bozmalarını okumazdan geldim:))
çok gülerek geçmiş olsun desem bu sefer olur di mi...
kızmazsın yani...
pire hakkaten uyuz bir hayvan...
ama en kolayı neydi biliyor musun...
o vik vikleyenle anasını ilaçlayıp eve alsaydın bu kadar uğraşmayacaktın sorunda bitecekti:)
tamam bağırma gidiyorum:))
çekirdeğe hayırlı olsun diyorum...
20 liğe bol şans ve başarılar...
bak gittim bile...
ama yinede bi düşün:))
sevgiyle...

JoA dedi ki...

kutlaya kutlaya bir hal oluyoruz bu aralar seni, bu ne hız:) test sürüşleri sonunda karar verilir di mi? hmm, hadi bakalım.

buldumcuk olmak ne sevimli bir sözdür. aslında bizde çok kullanılır ama epeydir duymuyordum. demek son zamanlarda kimse iyi bir şeyler duymamış/yapmamış/almamış :S

yine derim ben sana "kadın", en beklemediğin anda:)

Çağlar dedi ki...

atlama şu levelleri. Zaten arayı açtın iyice, hiç yetişemeyeceğiz.

Follow my blog with Bloglovin