11 Kasım 2009 Çarşamba

canımsın.. herşeyleri de düşünmüş =D

osmanlıca diye korkmayın..
parantez aralarına ekledim.. bugünkü dilimizde karşılığını..
ayrıntı meraklısı benden..
sevmediğim ayrıntılara meraklı bir yerde görüp..
bilgi nerden gelirse gelsin diyerek..
daha güvenilir gibi görünen bir kaynağa ulaşınca..

ekledim dayanamayıp..

Pek güzel, o kadar ciddî ve yorucu meşagilden (meşguliyetten)sonra, son asır terakki ve medeniyetin şuaatiyle (çağdaş ilericilik ve uygarlığın ışığıyla) ve dimağı tenevvür etmiş (zihni aydınlanmış) bir erkek, işinden doğru evine gelüp, kapanmak suretiyle yarın için icab eden zevk ve kuvvet-i mesaiyi iktisab edebilir mi(gereken zevk ve kuvveti edinebilir mi??) ?
Biraz hava, biraz musikî, biraz tiyatro, hülasa (özetle) bir hayat arzu etmezmi?
Bu icabat'ı tabiiye ve medeniyeyi tatbik ederken (bu doğal ve uygar gereksinimi giderirken) yanında karısı bulunmazsa, bu noksanı telâfi etmek ( bu eksiği gidermek) lâzım gelmiyecek mi?
Çünkü bir erkek için kadın huzurundan, kadın sözünden, kadın refakatinden mahrum bulunmak bir noksandır. Bu behemehal (mutlaka) tatmin olunur.
Fakat evde erkeksiz kalacak kadın için erkek ihtiyacı aynıdır.
***********

Fakat zannediyorum, artık bugün kadınları büyük babalarımızın müthiş nazarları (bakışları) altında sinmiş olduğu gibi bulunduramayacağız.

Velhasıl netice: Bu kadın meselesinde cesur olalım.
Vesveseyi bırakalım.
Açılsınlar, onların dimağlarını (zihinlerini) ciddi ulûm (düşünce) ve fünûn (fen) ile tezyin edelim (donatalım), iffeti, fenni sıhhî surette izah edelim(bilimsel sağlıklı biçimde açıklayalım ).
Şeref ve haysiyet sahibi olmalarına birinci derecede ehemmiyet (önem) verelim.
Sonra şahsi irtibata gelince( kişisel ilişkilere ), tabiat ve ahlakımıza muvafık (yapımıza ve ahlakımıza uygun ) karı arayalım ve onunla şurût-i izdivaciyemizi (evlilik şartlarımızı) açık ve kat'i (kesin) kararlaştıralım.
Ona riayette (uymakta) kusur edince onun icabatını (gereğini) yapalım. Kadın da böyle hareket etsin.

MustafaKemal ...

canımsın....

karsbad günlüklerinden... dileyen BURAYA tıklasın baksın...

6 yorum :

.. dedi ki...

ona söylenecek ne var ki, az gelmesin...
ve linke bayıldım ataletimm, çok teşekkürler 8)

verocka dedi ki...

.)
linki okuyunca bayılcak mıyım bakcam

Adsız dedi ki...

uyanıkım verockam...

=)
bayılırsın bence..
ama bayılınacak satırı sayfaya da aldım zaten =D..

***
saklambacım...
söylenecek bişicik yok =)

atalet...

carpediem dedi ki...

kalmış mıdır acaba
ya da
var mı öyle erkek?

alpernatif dedi ki...

Ben geldiiiiiiim
Bi de,
Linke bakmadan iddia ediyorum ki bunlar paşamın evlenmeden önce yazdığı satırlardır :)))))

Bi de linke bakıp geri geleyim

alpernatif dedi ki...

Ahah
Ben ne demiştim :))))

Ben henüz mücerret (yalnız) bir adamım. Benimle, bir müteehhilin (evli) bu babtaki tarz-ı muhâkemâtı arasında arasında fark olabilir.

Follow my blog with Bloglovin