19 Mayıs 2009 Salı

..

dün şiirdi konu..
şiirin tarihi..
sohbet..
örnekler..
çeviriler..
şairler..
yaşamlarını nokta nokta bildiğimiz yabancı şairler..
yaşamı bilinen tek nazımımız..

yarattıkları mitler..
yaşam duruş deyiş yazış birliğinden..

cemal süreyya sessiz yaşarmış..
ama arada bir bir laf edermiş..
"ceketimin kopuk düğmesini diken her kadına aşık oldum dermiş " mesela..
lafa bak dedi hocamız..
ben de mi koparsam düğmelerimi dedirtir insana..

demek bu önemli..
yaşam duruş deyiş yazış yapış..
önemli..

kişileri kalıcı yapan bu..
şiir gibi hafif bir konuda bile..

sonra..
sürrealist bi yabancı şairi anlattı..
gelmiş tere'ye..
burdaki garipleri göresi gelmiş..
bulmuşlar.. söylemişler..
hepsi panikte..
işleri yok.. para yok düzen yok..
bir tanesinin bir bekar odası var..
onu ofise benzetmeye çalışmışlar..
duvarlara çıkardıkları derginin sayfalarını asmışlar..
bir divan var zaten..
önüne bi kilim borç almışlar komşudan..
gelmiş şair..
divana yerleşmiş..
diğerleri..
böyle kokteylde gibi duvara dayanarak ayakta duran..
pencerenin içine tüneyen..
sonra orhan veli bir şiirinizi çevirdim demiş..
onu okumuş..
sözcükleri değil ama..
ses uyumunu öyle tutturmuş ki..
şair hayran..

giderken sormuşlar..
dünyayı dolaştım.. ama şiiri ankarada buldum demiş..

demek gerçekten bir ayıbın olduğuna inanıyorsan..
ayıp üzerine yapışmış.. ama sana ait değilse.. ama seni de kapsıyor ise bir biçimde..
ve onurlu isen sen..
dünyayı kandıracak bir memnuniyet ve yaratıcılık performansı sergileyebilirsin....

hoca bir gazetede..
köşe yazarı..
anlaşılırlığı konuştuk..
dedi ki..
baen bir meyl geliyor..
ya da bir yerde karşılaşıyorum..
okurumla..
bana yazımdan söz ediyor..
ama ben bunu söylememiştim diyorum..
sen yazıyorsun..
birileri okuyor..
kim olursa olsun yazan yanlış anlayan oluyor..
aslında yazı.. okurla buluşunca mutlu olur yazar sanmayın..
yazı yaıldığı için mutlu eder yazarını..

dedi..

dünkü yorumlarınız beni çok "yakaladı" eminim herkes bir
minik öykü kurgulayıp onun kişisini yorumladı..
her biriniz farklı öykü kurguladı..
dolayısıyla sonuç hepsinde farklıydı..
ama cevaplarınızın hepsi..
doğru idi..

bunu yaşamış mıdır o yazar.. şair.. peki..
okurunun anlamadığı ama doğru cevap verdiği..
bir durum olmuş mudur..

bugünün sorusu..
ritm acıma duygusu uyandırmak için kullanılır mı ??
başarılı olur mu..

halkaları bilir misiniz bi de.. marlo morganın aborijinlerinin halkalarını..
dün tamamlamaya çalıştım birini..
aha dedim görünce.. burasıydı işte karanlığın açılmaya başladığı nokta..
oraya döndüm.. gönderdim fikrimi..

sonra yürürken ..
off dedim.. ama aslında.. halkalardan çok var..
ya da başlangıçlardan..
benim halkalar..
hortum gibi..
döne şiddetlene yükseliyor..
neresinden yakalayacağım..

fırtınanın gözüen saklan dinlen dedi biri..
ama benim durasım yok..
her yerim kıpır kıpır..
tesadüfen elinde alp borusu olan var mı..
hani bi ucu yerde..
bi ucu ağızda..
üfleme borusu..
onun içinden seslensem hortum susar mı ki....



Image Hosted by ImageShack.us

6 yorum :

sedencik dedi ki...

hepsi oluyor...
anlamak istediğimiz gibi anlıyoruz...
anladığımızı sanıyoruz...
ama bazen hiç kelimelere dökülmemiş ve gerçek olanıda anlıyoruz...
hepsi ayrı keyif...

ama şiir hafif değil :))
yazının son noktası...
birde c.süreyya'nın sessizliği çok göreceli :)

sevgiyle...

carpediem dedi ki...

MEMLEKETİ bir kiraz ağacına ,
BIR ÇİFT KADIN MEMESINE SATARIM...:(-diyen edeb. mı gazeteci mi olduğunu bilemediğim ahmet altanın yanında ,kadına
söyleyeceğini zarifçe söyleyen
cemal süreyya...
şiir söz söyleme sanatı,
edebiyat ise hayatı anlatma...
niye insanlar en iyi bildiklerini yapmaya devam etmezler...


hayatın ritmini
yakalayabilmek
derdimiz.
artık onu ne ile yakalayabilirsek ,
müzik,
zikir,
reiki,
insanlar rahatlamak
için çeşitli yöntemlere başvuruyor ...

ritim ,
başa yukarıdan,
tıp tıp
su damlatılıp,
hayat kaynağı su
ölüm suyuna dönüşmüş
olur....

.. dedi ki...

cevap veriyorum: kullanılır, başarılı da olur.
ritm, her türlü duyguyu uyandırmak için kullanılır bence, ve en azından bende başarılı da olur.
alp borusuna gelince,
şahsım bizzat zaman zaman alp borusu gibi oluyorum.
üf.

Gergin dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Gergin dedi ki...

Bende var.
tıkla birini seç.

ATALET dedi ki...

sedenciğim ayrık otum..
bu kez keyifin ksi yok..
kara mizah var ..bolca..
baston niyetine..

cemal süreyyanın sessizliği..
göreceli demişsin ya..
her sessizlik arkasında..
dağlar saklar.. biliyorum..
hatta ne dağı aysbergler saklar ki dibi ne kadar derinde hiç bilemzsin..

*****
dilaram..
ahmet altan uğruna bilmem ne mülkü feda olsun diyenlere özenmiştir..
cemal süreyya da zarif de olsa..
özde aynı şeydir.. sözü edilen..

hadi sen kur o cümleyi..
var mı ceketinin düğmesini diktirebileceğin biri.. bırak "her"i...

ben ritmi su işkencesine dönüştürebilirliğimi sınamadayım ..
*****

iki noktam ay çöreğim..

alp borusu durumu.. trombona takılanlar gibi bi kapakla brleşince..
için uğulduyor..
o yüzden sen başka bişi ol..
üf..
*****

gergin..
soldan üçüncüyü aldım..
adam borusuz kaldı..
artık...
teşekkürler bi de..

ya sen nasıl bağlantı verebildin.. yorumda onu anlat..

atalet....

Follow my blog with Bloglovin