2 Mart 2009 Pazartesi

..



kocaman erişkin olmanın getirdiği becerilerden biri de..
ağlak olmamayı başarabilmek elbet..
duygu durumum uyuşturulmuşluk..
bunun içine biraz da kasaba minnet edeceğime..
ile..
geç bunları.. elden gelen öğün olmaz o da vaktinde gelmez..
tarzı müdanaasızlık ekle..
kendim için bişey istiyorsam.. namerdim ekle..

işte durum budur..
o yüzden.. giyinip kuşanıp ele karışınca..
ek bu durumda.. evdeki yardımcı ile çocuks da dahil..
pek süperim canım..
******
ama aslında kolum kanadım kırık...



dün kuaföre giderken .. örvin yalomun kitabını aldım yanıma..
bugünü yaşamak arzusu..

ben şu zerdüşt kitabını unutmuşum nitçenin..
zaten sanırım okurken pek dikkatimi çekmemiş olabilir.
ama..
beni istediğimi yaşamaktan ne alıkoyuyor'lu bölüm ilginçti..
kitap..
zamanın tik taklarını saymak zorunda kalan birinin..
elinde kalan yaşam süresini nasıl değerlendireceğini sorgulaması ile ilgili..

hepimiz saatli bombanın üzerindeyiz..
sadece bazıları pimin çekilmiş olduğunun farkında..

bu durum..
o farkındaların kendine odaklı yaşamasını haklı gösterir mi..

kısa süre önce..
bu sorunun yanıtı evetti..
ve hatta herkes de bunu yapsın idi..

ama suratsızlık.. huysuzluk.. ve kendini aslında yaptıkları konusunda haklı görmeyen birinin..
kendine neden ararken ortaya attığı çeşitli saçma mazeretler.. nedeniyle..

ona gereken felsefi cevabı..
" kendini engelli hissetme.. ama gerçekleri de bil.. aslında kendim isteyip yapıyorum sanırken.. haha malesef senden istenileni yapıyorsun"
cevabını verdimse de..

bende bi sürü cevap karmaşası oluştu...

sanırım burda istediğini yapma ile...
bu yaptıklarının arkasında da durma..
gerektiriyor..

ama bilemiyorum artık..
kurllar toplumun.. ailenin.. ilişkilerin karışmaması için değil mi..
esir etmemeli ama.. değiştirilebilmeli.. esnetebilmeli..
ama ..
sadece beni haklı çıkarsınlar diye.. olmamalı du değişiklikler..

yani önce kendin inanmalısın ..
yaşadıklarının gerekliliğine..
ve..
başkaları ile ilişkisi olmamasına..

bakalım kitap..
bu sorularıma cevap verebilecek mi..

zor kadın saime ile post mortem barışmamı.. yalom sağlamıştı zamanında..
belki şartlarımla barışmamı sağlar..
belki kanatlarımı açtırır..
kim bilir..

şu an itibari ile...
yalom.. bugünü yaşama arzusu..
şensoy.. karagözile boçverinbeni..
kuuk.. kritik..
marşal&zohar.. kimkorkarşrödingerinkedisinden...
ve hala masumiyetmüzesi.. uzadı evet.. zira okuyasım yok konu beni bozuyor..az..

akşam sk.. elimdeki kitaba bakınca.. şensoy idi o an için..
bi de bu var diyerek yalomu uzattım..
birden gözlüğüne uzanınca.. adı ilgisini çekti diye düşündüm..
güldüm.. pek ilgilendin diye..
konusu neymiş diye bakıcam dedi..
boşver sen okumazsın dedim..
neden dedi..
çünkü sen kitap okumazsın.........

kötü müyüm ..
hayır..

Image Hosted by ImageShack.us

9 yorum :

Çağlar dedi ki...

hayır

carpediem dedi ki...

benden de,
iyi etmişsin...

.. dedi ki...

ruh halleri karışık.
salgın mı ki?
bende sadece 2 kitap + ara ara bakılan 1 kitap var şu ara. ben masumiyeti bitirdiydim.
ve hayır kötü değilsin.

laleninbahcesi dedi ki...

Böyle Buyurdu Zerdüştü öyle bir zamanda okumuştum ki sürekli başa dönüyordum, Masumiyet Müzesi daha inletir beni de, araya durmadan kitap sokuyorum. Öbür kitaplarını bilmiyorum bakıcam birazdan .
Bi de aç o kanatlarını bak Martılar karaya doğru uçmakta bu günlerde fırtına habercisi, kış kışla onları denize doğru. Çok öptüm

alpernatif dedi ki...

gün saydığımızın farkında olanlar için kendine odaklı yaşamak ...

diğer kişinin odağına kadar.
iki odak üstüste geldiği anda biri zarar görmeye başlayacaktır
ki buna da can yakmak diyoruz

belki kendine odaklı yaşamaktansa, hayatı yaşamak zorunda olduğumuzu ve illaki başkalarıyla paylaşmak zorunda kaldığımızı algılasak her şey daha kolay olacak

ve kötü müsün ?
hayır
kötü olmayı bırak,kötü gibi görünemiyorsun bile :)

Gergin dedi ki...

"kötü müyüm ..
hayır.."

Yalnızca punduna getirdim mi
kaçırtmam,lafı lönk diye gediğine oturturum.
O kadar!

Ece dedi ki...

"Kötüsün, kötü.." dersem mutlu olacaksan eğer?

Bi de;Zerdüşt'ü okumalıyım galiba.Bir çok şeyi daha okumam gerektiği gibi..

geçkalmadımki dedi ki...

işte bende "kendim isteyip yapıyorum sanırken.. haha malesef senden istenileni yapıyorsun" durumlarında ve cevap karmaşası içindeyim şu aralar Ataletim..
O nedenle yazını sadece hı hı evet diye okuyup, seni anlayıp ama bir yorum yapamayıp gidiyor, giderken de sevgilerimi bırakıyorum...

kumhavuzu dedi ki...

bir zamanlar kendimle ilgili yada yaşadığım bi olayla ilgili bi karmaşa içindeyken gene
hah..dedim bide kendi kararlarını kendin veriyorsun lafta:)
nasıl senide etki çemberine almış farkındamısın:)

ne yazıkki genelde durum bu.

kitaplar..
ben Masumiyet Müzesini bitirdim:)
şimdide Buket Uzuner..Yolda'yı okuyorum..enteresan şeyler var incecik kitapta:)

Follow my blog with Bloglovin