18 Ocak 2009 Pazar

geneyamalıyazı...


evet.. şarküterinin dediği doğru.. dün yorumunda..
"nostalji sevmeyen atalet"...
eh o atalet.. gene burda.. =P
sevinelim hep beraber..
bu yazı.. kendini ..
hep ondokuz yaşında hisseden meraklı ruhlara adanmıştır..
sosis patates bira mayonez eşliğinde...
akşam izlenen alacakaranlığın etkisinde yazılmıştır..
ona göre..

evdeyim.. çekirdeği kaptım geldim kurstan..
aranıyor sahibi ruhumun..
tam yerine mi düştüm..
direniyor faili tutkunun..
kızmış ve küçülmüşşşşş..
yeni versiyonda.. kapı gıcırtıları eşliğinde yorumlanmış kaydı sööledik yolda..
vurgulu vurgulu..

çekirdek kendisine asılan çocuğu üç kez dövmüş bugüne kadar..
sınıfça tepeledik.. üstüne su filan attım..
gitmiyoooo dedi bi de..
aynayı trafikten onun yüzüne ayarladım bi daha gitmiyooo de bakiim dedim..
güldü..
gitmiyoooo dedi..
kendi de bakarak..=P... sonra.. güldük beraber.. ikimiz de pek güzel bularak..
hem yaptığımızı.. hem de.. mimiği..
parlatıcı da pek yakışmış..
gözler gene boyalı..
babam "karneden sonra.. gözlerini boyamana gerek kalamyacak..
ikisi de mor olacak zaten dedi .. koptum yalnız" dedi..
18lik düşünsün.. spor toto geliyo di mi .. dedim..
öyleymiş dedi..

öğleden sonra..
eski bale tütülerini katledip..
altından çingiş pembe tüller çıkan süper mini etekler yapacağız..
dün aldığımız kolej modeli sade eteklerin altını üstünü kesip..=P...

sakla tütüyü.. ilerde toz yuvası olsun..
ve ıslak gözlerle .. benim minik kızımdın şarkıları söylemeyeceğiz..
ve şüpheliyim ama olursa bi gün kız toruna "annenin tütülerini giy.. yenisine yazık " diye eziyet etme olasılığını da sıfırlamış olacağız..

nostalji..
eğer bugünü yaşamaya engel olacak şekilde ah ile vah ile gelirse..
geleceğin getireceği sorunları görüp.. güzellikleri yakalamamıza engel olacaksa..
fenadır.. diyorum gene diyeceğim..
geleceğe uyum sağlamaya engel olursa da beni bozar..
çeşnici ruhum dayanmaz.. gelecekten sıkıntı avansı almaya..

teknolojiyi..
sağladığı zaman kazancını..
ulaşılabilirliği arttırması..
iletişimi hızlandırması..
dahası bana özel bunu da kullanabildim.. tatmin duygusu..
nedeniyle seviyorum..
kendimce nesil farkını da azaltmakta etkisi olduğunu düşünüyorum..
çocuksun bazen verdiği endişe ve korkuyu.. bu uyum sayesinde en kısa sürede..
keyifli bir paylaşıma çevirebilmeyi de.
köşemde koltuğumda oturup.. gelen geçeni yargılayarak..
ah o eski günler.. diye geçirmemeyi..
bilakis o geçişte yer alıp.. boy göstermeyi de..

nostalji olsa olsa.. eski kendi duygularımadır..
ve o duyguları yaşarken olduğum ben'e..
ve o ben'in etrafında o zamanlar var olan kişilere..
bazen anlatırken.. bir eski anımı..
olayın nasıl basit ve sade olduğunu farkedebilip..
dalga da geçebiliyorum..

acımıyorum şimdikilerin hızlı .. kolay elde edilen çabuk tüketilen..
bir yaşamı yaşamak zorunda kalmalarında da..
bizim ulaşılmazlıklarla.. bekleme ile dolu yaşamımıza kıyasla..
belki biraz ondan biraz bundan olması gerek.. zaten nostalji tırmanışının nedeni de bu.. hiç bişeyden geri kalmamak..

sevgilim abedeye gittiğinde bir yıl süre ile.. karşılıksın mektuplar yazacağıma..emesen olsaydı o zamanlar..
artık sevgilim olmadığını anlamam daha kolay olurdu..
durum olarak " yeni sarışın hemşireyi araklamak üzere.. yazabilirdi mesela..
ya da..
ne bileyim.. beni engelleyebilirdi..=P..
ağlardım biraz.. ama geçerdi..
blouma yazardım..
birileri akıl verebilirdi belki..

ama o zaman da.. benim yazdığım.. aşık ama çaktırmamaya çalışan..
sevecen ama belli etmemeye çalışan..
onunla dolu.. onunla ilgili.. ama rasgele imiş gibi..
seçilmiş konular.. gazete kupürleri dolu mektuplar olmazdı..

bu bilog yazıları gibiydi onlar..
ucu yanık değildi ama buram buram ben kokardı..
abidin dinonun el karakalemleri sergisinin afişinden../övünmek gibi olmasın el cerrahıdır kendisi/
okuduğumuz gazetedeki favori fikir köşe yazarının yazısına..
garfildkarikatürlerine varana kadar..
el yazısı.. sayfalarda ne sitem ne bekleme ne ümit..
sadece araya sızdırılmış fikirler..
düşündüm ki'ler..
sözcük kullanmadan beni anlatmaya..çalışan kırk yamalar..
beni ben olmaya iten çalışmalar..

sahi..
nerededir o mektuplar.. merak ettim şimdi..
acaba benim "ona özel sevgi kapsülleri"
hazırlamak için bunca didindiğim adam onları saklamaya değer bulmuş mudur...
şimdiye kadar olmasa da..en azında orda uzakra iken .. bir süre..
okumuş mudur..bir kaç kez..
yoksa açıp okuyup doğru kağıt sepetine mı atmıştır..
ikinci daha olası.. =)
yok değerbilmezdi zaten anlamında değil..
habire dile getirdiği gibi..
bağlılık korkusu olan birinin eminim ki..
mektuplardan da ödünün kopması olası..
açmadan atmış bile olabilir..
=D..

bak bunlar da ilk defa aklıma düştü..
hatttaaaaa......=P....

hahha.. arayıp da sorsam mı kii??..
hatta ben sana ne biçim aşıktım desem mi ki..???

dur ben bunu bi düşüneyim...

************
alacakaranlık.. içinde sekssahnesi olmayan erotikbifilm..
şey gibi..
mmm.. nostaljiden saymazsanız..
eski siyah beyaz filmlerdeki gibi..
öpüşmeden önceki.. bakışlardaki yoğunluk süperdi..
bu kadar genç oyuncuların.. bu kadar yoğunluğu verebilmeleri hoş...
bi de.. ıssızvampir..
tam bir imo..
sk "sen de seyrettin ya bu filmi".. dedi.. eleştirsel tonda..
e yaşıyoruz hayatım dedim..
sonra..
erkeklerde makyaj artmaya başladı dedim ..
biliyosun aslında eskiden çok süslüymüş erkekler... antikmısırdan beri bi çok kaydı var..
18yyda bile varmış..
ööle mi dedi..
gene bana ne çok biliyo ya.. bu .. bakışıyla baktı..
"ben de süreyim dedi.. şöyle bi sürme.." =P

hızlı uyum.. bizim ailenin özelliği sanırım..

******

Image Hosted by ImageShack.us

9 yorum :

geçkalmadımki dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
geçkalmadımki dedi ki...

Sondan başa..
biliyorum sonunda bir gün sk da sana sürmeli bakacak :)
Sözünü ettiğin filmde çok hoş kareler buldum resim yaparken esinlenmek için :)
O mektuplar olaydı şimdi bu blogda pasajlar bulaydık onlardan..
bir ara ben yazdığım tüm mektupların fotokopisini saklardım.. hâlâ var dolaplarımda :)
Torununun tütüsünü ben alırım, çekirdeğin tütüsü için sözünü ettiğin tasarım çok hoş..
Bir de ah o çekirdeği azıcık ben de çitleyebilsem.. nasıl canım çekiyor sen bahsettikce..şekerli leblebi vardıda şekerli çekirdeği burada buldum :)
Sevgiler sana ve tüm ailene...

Not: Önceki yorumu hatalı yayınlamışım ben sildim pardon..

Adsız dedi ki...

o resmin hangi karesi resme gelmez kiii
bak ben de isterin bembeyaz suratlı sürmei gözlü bi suluboya bilesin...

atalet...

geçkalmadımki dedi ki...

aldığım çok önemli görevlerden biri bu.. çok çalışmalıyım çok :))

alpernatif dedi ki...

enteresan geldi
bu sefer ki yazı
sebebini bilmemekle her zaman ki atalet yazılarından daha farklı bir konuma oturdu okuyunca
hani neden desen şundan dolayı diyemem
belki sevgiliye yazılan mektuplar öyle bir duygu uyandırdı bende
bak sabah sabah kafam karıştı şimdi !

niye öyle hissettim ki ben ?

carpediem dedi ki...

ebeveynler olgunluk yaşında,
sahip oldukları çocuklarıyla
o yaşları yeniden yaşıyorlar ve yenileniyorlar...
hele de yaş farkı varsa
ikisi arasında...
dengeyi kurabilmek
adına neler yapılabiyor...

zor zanaat ana baba olmak...

Adsız dedi ki...

alperim natifim..
merak ettim şimdi ben ...
neden ki???

dilaram..
hmm zor ama ..
antieycing... =P

atalet

Hera dedi ki...

nostalji ile şimdiki zaman kavramını ayrıştırma yetisi için
19 luk meraklı ruh baya bi pişmiş oluyor dimi ataletim:))

çekirdeğe bayıldım
anarşist ruhuna da :))

iyi haftalar

laleninbahcesi dedi ki...

ama sen seversin sürmelileri )). Artık 18 liğe kaç yaşına gelirse gelsin sen 18 lik de. Onun nickname i oldu O hehehe.
Demek çekirdek kendine asılanları dövermiş he. Ben de lisede birini dövmemem ramak kalmıştı.Ama çekirdek gitmiyoooo derken pek eğleniyo gitmemesinden, çocuğu dayak arsızı edicek. Bne de seviyom kıs teknolojiyi. Ben de bir torba mektup var istersen hehehe, bi gün birlikte okuyup gülme komasına girelim. Asla romantik biri olamadım . Bir ara benim kızlar torbayı yanlarına lır içinden bi tane çekip okur gülmekten ölürlerdi. Üle öğrenciydik daaa, gözü açılmadık sığırcık yavrusuyduk. Öptüm senii

Follow my blog with Bloglovin