24 Kasım 2008 Pazartesi

yelpaze devri...

Dayan kitap ile

Dayan iş ile.

Tırnak ile, diş ile,

Umut ile, sevda ile, düş ile (...)

 

demiş..

biliyorum kastettiği buduar kadını olmak değil.. zaten burjuva yaklaşımları onaylamaz..

ama olsun fikri deği.. zikri alırsak.. düş.. güzel şey..

biz de.. sığınıyoruz zaten.. çevre kirliliğinden buralara..

bir terim vardır.. fransızcada .. lö pöti kabine dö küriozite.. tuhaflıklar için küçük sergi alan.. anlamına gelir.. ve günümüz müzesinin dedesidir..

etkilerini onaylayıp benimsemediğimiz kolonileşme .. imparatorluklaşma zamanlarından gelen bir icat.. meraklı gezgin kaşiflerin.. zaten birilerine ait olan yerleri.. ben buldumladıktan sonra..gittikleri yerlerde.. yaşadıkları yerde hiç görmedikleri şeyleri alıp/çalıp/el koyup.. sergilemek ve saklamak için ürettikleri.. küçük çok gözlü çok kapaklı dolaplarla bezeli alan.. şimdilerde.. sahilden orman yürüyüşünden .. sağdan soldan geziden toplandığımız anılarımızı koyuversek bi dolaba.. hani vitrin dediğimiz türden bi dolaba.. olur size.. kabine dö küriozite..

 754px-Musei_Wormiani_Historia

anlamı tuhaf şeyler dolabı.. =)  türleri varmış.. artifisilia.. insan tarafından değiştirilmiş.. üretilmiş..olanlar..  sanat eserleri ve antikiteden kalanlar.. naturalya.. doğal hayattan  cisimler.. özellikle canavarlarla ilgili şeyler.. .. ekzotica.. ekzotik ülkeşerden hayvan ve bitki örnekleri.. siyantifika.. bilimsel araç ve gereçler..

burası da öyle oluyor bazen zıplarken.. atAletica =P....

artık bi de kolay oluyor yanımda zıpzıpla.. elele tutuşup atlıyoruz..

kararlıyım eğlencelik sürecek..

konumuz.. yelpaze..

ay ne çok merak ediyosunuz nerden çıktı diye.. =P

ben hala takvim resmimle uğraşmaktayım.. bir ara acep yelpaze mi kullansam dedim.. de.. ondan çıktı..

vazgeçtim gerçi sonra.. daha muzur fikrim geldi =P...

ama  böylece.. yelpazeyi kullanma yöntemleri de varmış onu öğrendim.. ..

geçmişte bu yelpaze.. sadece yel'lenerek serinlemek için değil.. bir flört ve mesaj panosu gibi de kullanılmış..

güzellik beni gibi..=P

eğer bir kadın yelpazesini dudaklarına değdiriyorsa.. sana güvenmiyorum demekmiş..

eğer yavaş yavaş yelpazeleniyorsa..ilgilenmiyorum demekmiş..

ama eğer hızlı hızlı yapıyorsa bu işi.. sana ateşli bir şekilde aşığım demekmiş...

elini pervanesinin kanatları arasında gezdiriyorsa.. sana bir şey söylemem gerek ..

yelpazeyi kapalı olarak sol elinde taşırsa.. evlilişkim var ya da doluyum =P..

yine kapalı ama sağ elinde taşırsa..  ilişkim olsun istiyorum..

açık duran yelpazeyi.. şak diye kaparsa.. kıskanıyorum..

yelpazeyi düşürse.. seninim..

saçını alnından uçuşturursa.. beni unutma..

elden ele geçiriyorsa.. yelpazeyi.. başka kadınlarla ilgilenirsin ha.. gördüm...

yelpazeyi.. diğer elinin ayasına vuruyorsa.... aşık olduğu kişiye ... sev beni.. diyor demekmiş..

kalbinin üzerine açarsa yelpazesini.. sana hissettiğim aşk.. kalbimi kırıyor..

yüzünün yarısını örtecek şekilde tutuyorsa.. gözetleniyoruz..

yok eğer.. yelpazesi ile başka şeylere vuruyorsa.. sabızsızım.. demekmiş..

çok şirin..

niye artık şifre sistemleri kullanılmıyor anladınız mı??

açık açık konuşurken bile.. bir xy'ye bi şey anlatmak.. ve doğru anlaşılmak  bu kadar  zorken..  bi de bu şifreleri öğretmek.. =P

nerdeyse imkansız..

bazen dilinizle söyleyip.. elinizle gösterip.. üzerine not yazıp.. hatta neon ışıkları ile aydınlatıp.. mesaj atıp.. telefonla hatırlatmanıza rağmen.. yaptıramayabilirken istediklerimizi..

ahaha.. düşünebiliyor musunuz.. bu yöntemle iletişim kurmaya çalıştığımızı..

olacağına bakın.. sanırım yelpaze ile işlenen ilk cinayet benden olurdu..=D..

dahası .. de ki her xx benim kadar sabırsız değil..

bir iletişimi geç.. bir ilişki kurabilmek ya da bir teklif elde etmek..

aman ne el .. ne kol ne de yelpazelenmekten.. saç baş makyaj kalırdı =P fırtınadan çıkmış gibi dolanır.. ama hala yalnız olabilirdi bir çok kadın..

 

neyse ki bence.. bu sadece göz öününde kullanılan dil.. eminim kapı arkasında.. yatak odasında .. parklar ve bahçelerde kuytularda başka diller kullanılabiliyordu..

yoksa soyu tükenirdi ki.. insanoğlunun..

=)

yazan.......... bbg atalet......yelpazeavatar

*************

resim.. vikipediden..=P

*************

11 yorum :

burdasaklaniyorum dedi ki...

8)))
konuşmak dışında her yol denenmiş demek ki eskiden.
yelpaze ile mesaj,
'ben'lerin surattaki yeri ile mesaj
mendil ile mesaj
yemenilerin kenarındaki oya ile mesaj
kilimlerin rengi deseni le mesaj
.......
sonunda konuşmakta karar kılınmış galiba ama,
çoğu kez o da yetersiz yahu!
öperim ataletim.
yelpazenin altındaki yanağından 8)

carpediem dedi ki...

yelpazeyi kullanmayı ve
dilini öğrenmek zormuş
be ataletim
gerçi
o kadınların da
başka işi yokmuş
ama şimdi,
kim öğrenecek de,
sallayacak da,
karşısındakine mesaj vermek için .
ama ne kadar zarif,
ne kadar hoş bir uslüp,
hoşuma gitti doğrusu...
şimdi yelpazeyi her kullandığımda
aklıma gelecek yazı,kendimi tutamayıp,
gülücem ....

Adsız dedi ki...

dilaram..
gül gül..
hatta sen mesaj da gönder.. karşıdakiler anlamasa bile..
=P..


saklanbacım..
=P
sözler de duman etkisi yaptığına göre..
bu xxler.. kriptolojiden anlamıyo hiç..

yok iletişmemizin bi yolu =)...
maksat eğlenmek diyelim o zaman...
öp sen evet .. =p

kayipsimurg dedi ki...

Şimdi klimanın kulaklarıyla bi mesaj denesek :) aşağı bakarsa ayrı aşağı yukarı salınırsa ayrı, yukarı bakarsa ayrı, sadece havayı temizlerse ayrı, temizler ve soğutursa ayrı, temizler soğutur ve nemlendirirse ayrı mesajlar mesela :) Daha pazartesiden dağıldım. Cuma halimi düşünemiyorum.

kumhavuzu dedi ki...

hani hatta mesajda gönder demişin ya:)
amma eğlenir insan..
sonrasında..ama ben sana söyledim
hayır söylemedim..
anacım senle otururken yelpazemi şöyle yapmıştım

sen anlamıyosan ben napiiim:))

off..
bide o toplamalar varya..hani ilk bahsettiklerin..
dönmeye karar verdiğimde..
atacaklarımı atıp vereceklerimi verdikten sonra orta boy 15 karton olmuştu..
heryıla 1 karton gibi..
şimdi yanımda olanlar..
teyzoşun çatı katındakiler..
ve hatta hala Alamanyada olanlar..
bi türlü toparlanamıyorum yaa:))

alpernatif dedi ki...

hahah
aynı şey şimdi cep telefonu ile yapılıyor ataletim

ya da ben bayanlardan yanlış mesajlar alıyorum :D

laleninbahcesi dedi ki...

hheheheh kim demiş şifreli konuşmayı bıraktığımızı bizim özel bi dilimiz bile var ama Gamsgamse valla sonunda çözecek:)) Yelpazeyi şöle gözlerimi süze süze nazenin nazenin sallarım. Benim anneannem hep yelpazeyle gezerdi. Sanırım menopozdan dı. Vefat ettiğinde baktık Gamze çekmecelerini karıştırıyo ne yapıyosun dedik , yelpazeleri arıyorum dedi)). Benim anneanne gideli çok oldu ama gönlü kalabalıklara hep açıktı , azıcık da sertti, bence mahsuru yok senin anneannen olmasında da. Bendeki yorumuna cevaptı bu. Okuyanları dumura uğratmamak için bi bilgi olsun. Hadi gidim ben ev halkı birazdan sökün eder. Öptüm seni çok çok

geçkalmadımki dedi ki...

Aman Ataletim.. iyiki günümüz xy leri yelpaze mesajlarından anlamıyor..
Yoksa benim halim nice olurdu.. dur şu yelpazemi bırakıp ta iki elle yazayım..
Mesela bu gün atölyedeki xy ler benden ne çok mesaj almış olurdu..
epeydir yaşadığım bu sıcak basmalarında yelpaze benim ayrılmaz bir parçam durumunda..
çoğunlukla saçımı alnımdan uçuşturup, ey xy ler beni unutmayın demişim ama en çok da yalpazeyi hızlı hızlı sallayarak hepinize ateşli bir biçimde aşığım demişim..
vay beniii...
ayy ateş bastı nerde yelpazem...

öperim seni..

Ece dedi ki...

Öyle bir çıfıt çarşısına benim de ihtiyacım var aslında.Yani kabine dö küriozite'ye..
Hem her ülkeden gelme yelpazelerim de var. Kime ne şekilde salladığımı hatırlamıyorum ama inanmayacaksın(tipime uymaz),çok sallamışlığım vardır.Çok yelpaze paralamışımdır sallamaktan.
Bülent Ersoy gibi şırrakkk diye açıyor muydum hatırlamıyorum:))
Bir dönem,eve gelen 'yaşdaş'larıma da vermek üzere bir vazonun içinde duran bir kaç tane bulundururdum mutlaka:))
Buna rağmen,ne 'yaşdaş'larım ne de ben şifreli konuşmayı ve anlatmayı öğrenip öğretemedik.

Sevgiyle öpüyorum

Adsız dedi ki...

Yelpazeyle cinayet işleyeceklerden biri de benim.:) Halı motifleri, oya kenarları bunlarda da vardı şifreler değil mi? Yok ya bana göre değil valla, ben karıştırırım işaretleri sonra ayıkla pirincin taşını...:)

Adsız dedi ki...

Yelpazeli mesajlara bayıldım...
o dönemlerde yaşamalıymışım,tam benlik...çokca romantik...

Bi de demek ki o dönemdeki adamlar da romantik tiplermiş diye düşündüm,yelpaze mesajlarına önem verdiklerine,anladıklarına göre:D

Şimdilerde gel de anlat derdini yelpazeyle,ne gözüme gözüme sallıyorsun şunu diyiverir adam:))


deli kız

Follow my blog with Bloglovin